Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

Cum radiem o firma si transferam terenul in proprietate personala

de Victor Achim la 28 Apr. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Cum radiem o firma si transferam terenul in proprietate personala
Scoaterea din contabilitate a unui teren detinut de un contribuabil se realizeaza in conformitate cu articolul contabil 456 aDecontari cu actionarii/asociatii privind capitalula = 2111 aTerenuria.

Vom analiza in continuare urmatorul studiu de caz: Avem un SRL cu doi asociati, care a achizitionat pe firma acum 9 ani, in 2007, un teren, pe care a platit 350.000 lei. Banii au provenit din imprumut asociati. Firma nu a avut activitate toata aceasta perioada. A fost suspendata la registrul comertului in ultimii 3 ani. Asociatii doresc radierea firmei, cu trecerea terenului in proprietatea lor. Acum terenul valoreaza aproximativ 500.000euro (insa nu au o evaluare recent facuta). Ce fel de impozite si taxe (impozit pe venit, profit, TVA) trebuie sa plateasca asociatii la transferul terenului in proprietatea lor la radierea firmei? Trebuie facuta o evaluare a terenului? Cum se scoate din contabilitate terenul?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Analizand legislatia in vigoare, apreciem ca in cazul in care terenul este instrainat, societatea va datora impozit pe profit pentru profitul obtinut in urma lichidarii, respectiv impozit pe veniturile microintreprinderilor pentru veniturile obtinute din lichidare, dupa caz, in functie de statutul acesteia (din cele prezentate nu reiese daca societatea indeplineste conditiile de microintreprindere pentru a fi supusa acestui impozit specific).

In situatia in care dizolvarea si lichidarea se efectueaza simultan, cei doi asociati intelegandu-se asupra modului de impartire a patrimoniului (active – terenul, datorii – imprumut asociati) fara a mai fi necesara valorificarea propriu-zisa a terenului, este necesara o evaluare a terenului, in conformitate cu pct. 23 alin. 2 din Normele metodologice date in aplicarea art. 94 alin. 11 din Codul fiscal care prevede ca, in cazul lichidarii unei persoane juridice, la transmiterea universala a patrimoniului societatii catre asociati/actionari activele din situatiile financiare vor fi evaluate la valoarea justa, respectiv pretul de piata.

Atentie! Impozitul pe veniturile rezultate in urma lichidarii, respectiv asupra excedentului distributiilor in bani sau in natura peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare conform art. 94 alin. 11 din Codul fiscal, devine obligatoriu in orice situatie.

Obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe venit de 16% revine reprezentantului legal al persoanei juridice. Impozitul retinut este final si se achita la bugetul de stat pana la data depunerii situatiei financiare finale la oficiul registrului comertului, intocmita de reprezentantul legal al persoanei juridice.

Orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial, conform art. 270 alin. 5 din Codul fiscal.

Sursa: Portal Codul Fiscal

 

Autor: Victor Achim
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.75 din 4 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016