de Victor Achim la 19 Iul. 2016 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Vom analiza in acest sens urmatorul studiu de caz: O asociatie de proprietari a efectuat urmatoarele cheltuieli pentru modernizarea condominiului - s-au inlocuit cutiile postale, s-au efectuat cheltuieli cu reparatii si zugraveli in locul celor vechi si s-au montat camere de supraveghere. Pot fi aceste cheltuieli distribuite din veniturile asociatiei de proprietari?
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:
Potrivit prevederilor art. 13 din Legii 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari cu modificarile si completarile ulterioare, veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune apartin asociatiei de proprietari. Aceste venituri alimenteaza fondurile speciale ale asociatiei de proprietari pentru reparatii si investitii cu privire la proprietatea comuna si nu se platesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial intr-un raport afisat la avizierul asociatiei de proprietari.
Din veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditiile legii, conform art. 24 alin (6) din HG 1588/2007 pentru aprobarea normelor de aplicare a legii 230/2007.
Veniturile respective reprezinta surse proprii ale asociatiei de proprietari, care nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati.
Atentie! Fondul de rulment va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.
Observam asadar ca din veniturile asociatiei se pot realiza cheltuielile efectuate de catre dvs.
Sursa: Portal Contabilitate
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii