Operationalizarea deplina a sistemului RO e-Factura a inceput. Care sunt beneficiile?
de Viorica Ghinea la 12 Nov. 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Locul facturii pe hartie ramane doar in arhive. Ministerul Finantelor pune la dispozitie sistemul de facturare electronica ce permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor, subliniaza institutia intr-un comunicat.
Un pas important pentru transformarea digitala a relatiei dintre antreprenor si stat, si un salt urias pentru transparentizarea achizitiilor publice din Romania, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea si compararea costurilor pentru achizitiile publice, in timp real.
Ministrul Finantelor, Dan Vilceanu, a sustinut inca de la preluarea mandatului ca unul dintre cele mai importante obiective este transformarea digitala a relatiei dintre mediul privat si administratia fiscala. Importanta digitalizarii interactiunii dintre antreprenor si stat nu consta doar in eliminarea drumurilor la ghiseu sau economisirea timpului, ci presupune depasirea proceselor scriptice vechi, a sistemelor disparate si a metodelor de lucru care au ca baza hartia sau dosarul cu sina.

Cartea Verde a impozitului pe venit si a contributiilor

Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
“Digitalizarea este in egala masura despre tehnologie, dar si despre oameni. Speram ca angajatii din sistemul public vor face acest salt si vor raspunde rapid cerintelor de astazi ale cetatenilor. Ne propunem o schimbare de paradigma, astfel incat sa asiguram o abordare proactiva a relatiei dintre institutiile statului si cetatean in domeniul fiscal. Sistemul RO e-Factura pus la dispozitie de Ministerul Finantelor este catalizatorul schimbarii paradigmei din administratia publica. Transparentizarea cheltuirii banilor publici si digitalizarea interactiunii mediul privat – stat sunt obiective asumate inca de cand am preluat mandatul, iar implementarea sistemului este dovada ca le indeplinim” , a declarat ministrul Finantelor, Dan Vilceanu.
Pe pagina web a Ministerului Finantelor a fost dezvoltata o sectiune speciala dedicata Ro e-Factura.
Autoritatile publice si contribuabilii au la dispozitie atat cadrul legal, cat si informatii tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentatie separata atat privind sistemul national privind factura electronica Ro e-Factura pentru institutii publice, cat si prezentarea serviciilor web pentru sistemul national de plati privind factura electronica disponibila pentru toate persoanele juridice. Sectiunea cuprinde si un tuturial video cu toti pasi care trebuie urmati.
Intrebari suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul ANAF, categoria Asistenta tehnica servicii informatice.
Finantele mai mentioneaza ca, dupa o perioada de acomodare cu lucru in platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achizitiile publice realizate in Romania. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare incepand, cel mai probabil, din 2023.
RO e-Factura ofera nenumarate beneficii atat pentru administratia publica, cat si pentru mediul privat:
- Ofera o imagine de ansamblu, in timp real, asupra executiei bugetare si in urmatoarea etapa, a tranzactiilor in relatia B2B;
- Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel national, cat si in cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscala;
- Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale U.E.;
- Va asigura posibilitatea participarii in procesul de achizitii publice a oricarei entitati din oricare stat membru al Uniunii Europene;
- Sistemul va oferi date in timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare si, implicit, asigurarea necesitatii de investitii ale statului roman;
- Eficienta, predictibilitate si transparenta in cheltuirea banilor de catre institutiile publice;
- Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF - Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire;
- Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evolutiei economice, identificarea asimetriilor din economie si implementarea unor politici fiscale pertinente care sa asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
- Elimina vulnerabilitatile vechiului sistem de facturare pe suport hartie.
Foto: pixabay.com
Viorica Ghinea
Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Autor: Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
PFA in IT: Atentie la alegerea codului CAEN si depasirea plafonului de TVA!
Citeste mai mult
Controale antifrauda: Ce risca administratorii care ignora somatia ANAF
Citeste mai mult
Masuri fiscale 2025: Ce aduce noul Program de Guvernare
Citeste mai mult
Arhivare documente: Cum si cat se pastreaza actele financiar-contabile?
Citeste mai mult
Drepturi de autor: Ce obligatii exista la depasirea plafonului de 300.000 lei
Citeste mai mult