Inventariere PFA: Evita greselile frecvente cu ajutorul unui ghid practic
de Alina Ilie la 13 Iun. 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine efectueaza inventarierea
Potrivit prevederilor art. 7 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii:- societatile comerciale;
- societatile/companiile nationale;
- regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare;
- societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice;
- institutiile publice;
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Contabilitatea in partida simpla
Cresterea prepelitelor japoneze
- asociatiile, fundatiile, organizatiile non-guvernamentale si celelalte persoane juridice fara scop patrimonial;
- subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, precum si subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate;
- organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevazute in legislatia pietei de capital;
- fondurile de pensii facultative;
- fondurile de pensii administrate privat;
- persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri
- asociatiile de proprietari.
Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii.
...Click aici pentru detalii >>
De ce este atat de importanta inventarierea pentru un PFA?
- Respectarea legislatiei – Codul Fiscal si Ordinul nr. 2861/2009 prevad expres obligatia de inventariere, inclusiv pentru PFA.
- Evitarea amenzilor – Lipsa inventarului sau intocmirea incorecta poate atrage sanctiuni din partea ANAF.
- Claritate financiara – Stii exact ce detii, ce datorezi si ce ai de incasat. E vital pentru o gestionare eficienta a afacerii.
- Pregatirea pentru controale – Un dosar complet de inventariere este o dovada solida in fata oricarui organ de control fiscal.
Aspecte sensibile intalnite in timpul inventarierii
Practica a aratat ca responsabilii cu inventarierea se lovesc adesea de situatii in care nu stiu cum sa procedeze. Aceste situatii sunt prezentate in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA.ONG, insotite de procedura exacta, pas cu pas, care trebuie urmata pentru solutionarea lor. Iata in continuare cateva asemenea situatii/intrebari (lista completa o gasiti in lucrare):- Ce metode exista pentru a se evita numararea de doua ori a aceluiasi produs?
- Cum se realizeaza inventarierea bunurilor achizitionate aflate in curs de aprovizionare?
- Cum se realizeaza inventarierea bunurilor aflate in stoc, fara a se bloca onorarea comenzilor clientilor?
- Ce informatii obligatorii trebuie sa contina o lista de inventar?
- Ce documente trebuie sa semneze gestionarul?
- Cum se inventariaza creantele aflate in litigiu?
- Cum se procedeaza in cazul bunurilor depreciate ireversibil?
- Cum se poate evita numararea produselor care apartin tertilor?
- Ce documente justificative trebuie sa existe pentru inregistrarea in contabilitate a minusurilor constatate?
- In ce conditii se pot compensa minusurile cu eventualele plusuri constatate?
...Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Autor: Alina Ilie
Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata.
Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
Fisa sintetica pe platitor: ce este, care sunt avantajele ei si cum o obtinem de la ANAF
Citeste mai mult
Cazuri reale din inspectiile ANAF: Venituri salariale mascate si deduceri de TVA nejustificate
Citeste mai mult
Cum sa deduci corect cheltuielile PFA: Conditii si documente necesare
Citeste mai mult
Cum sa lucrezi eficient in SAGA: Operare, exemple practice si recomandari pentru PFA
Citeste mai mult
ANAF a actualizat formularele privind inregistrarea in scopuri de TVA
Citeste mai mult





