Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton
Liderul informatiilor specializate din Romania
Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii
Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata

Inventariere PFA: Evita greselile frecvente cu ajutorul unui ghid practic


de Alina Ilie la 13 Iun. 2025
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventariere PFA: Evita greselile frecvente cu ajutorul unui ghid practic
Pentru orice Persoana Fizica Autorizata (PFA), inventarierea patrimoniului nu este doar o formalitate, ci o obligatie legala si un pas esential pentru o buna gestionare a afacerii. Intr-un context in care legislatia fiscala este in continua schimbare, iar controalele pot aparea oricand, „Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG” devine aliatul indispensabil pentru oricine doreste sa evite sanctiunile si sa aiba o imagine clara asupra activelor si datoriilor.


Cine efectueaza inventarierea

Potrivit prevederilor art. 7 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii:
- societatile comerciale;
- societatile/companiile nationale;
- regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare;
- societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice;
- institutiile publice;
- asociatiile, fundatiile, organizatiile non-guvernamentale si celelalte persoane juridice fara scop patrimonial;
- subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, precum si subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate;
- organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevazute in legislatia pietei de capital;
- fondurile de pensii facultative;
- fondurile de pensii administrate privat;
- persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri
- asociatiile de proprietari.

Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii.

...Click aici pentru detalii >>

De ce este atat de importanta inventarierea pentru un PFA?

  • Respectarea legislatiei – Codul Fiscal si Ordinul nr. 2861/2009 prevad expres obligatia de inventariere, inclusiv pentru PFA.
  • Evitarea amenzilor – Lipsa inventarului sau intocmirea incorecta poate atrage sanctiuni din partea ANAF.
  • Claritate financiara – Stii exact ce detii, ce datorezi si ce ai de incasat. E vital pentru o gestionare eficienta a afacerii.
  • Pregatirea pentru controale – Un dosar complet de inventariere este o dovada solida in fata oricarui organ de control fiscal.
Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG >>

Aspecte sensibile intalnite in timpul inventarierii

Practica a aratat ca responsabilii cu inventarierea se lovesc adesea de situatii in care nu stiu cum sa procedeze. Aceste situatii sunt prezentate in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA.ONG, insotite de procedura exacta, pas cu pas, care trebuie urmata pentru solutionarea lor. Iata in continuare cateva asemenea situatii/intrebari (lista completa o gasiti in lucrare):
  • Ce metode exista pentru a se evita numararea de doua ori a aceluiasi produs?
  • Cum se realizeaza inventarierea bunurilor achizitionate aflate in curs de aprovizionare?
  • Cum se realizeaza inventarierea bunurilor aflate in stoc, fara a se bloca onorarea comenzilor clientilor?
  • Ce informatii obligatorii trebuie sa contina o lista de inventar?
  • Ce documente trebuie sa semneze gestionarul?
  • Cum se inventariaza creantele aflate in litigiu?
  • Cum se procedeaza in cazul bunurilor depreciate ireversibil?
  • Cum se poate evita numararea produselor care apartin tertilor?
  • Ce documente justificative trebuie sa existe pentru inregistrarea in contabilitate a minusurilor constatate?
  • In ce conditii se pot compensa minusurile cu eventualele plusuri constatate?

...Click aici pentru Formularul de Comanda >>

Alina Ilie Autor: Alina Ilie

Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata. 
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit



Cele mai citite stiri

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii
Descarca GRATUIT Raportul Special

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016