Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Sediul electronic poate deveni obligatoriu pentru PFA-uri din 2016

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Ana Tudor la 16 Nov. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Sediul electronic poate deveni obligatoriu pentru PFA-uri din 2016
Sediul electronic ar putea deveni obligatoriu din 2016 atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate.

Conform propunerii legislative privind sediul electronic al operatorilor economici, ajuns pe ordinea de zi a sedintei Senatului in 18 noiembrie, incepand din 2016, toate PFA-urile vor primi o adresa de email oficiala, identica cu codul unic de identificare sau cu codul de identificare fiscala.

Respectiva adresa de email ar urma sa reprezinte sediul electronic al contribuabilului respectiv, adresa unde va primi toate comunicarile administrative care il vizeaza.

Sediul electronic devine astfel obligatoriu pentru fiecare profesionist, adica persoana sau entitatea care asigura executarea de lucrari, furnizarea de produse sau de servicii pe piata, indiferent de forma juridica in care a ales sa functioneze.

Adresa de email va fi alocata in urma inregistrarii fiscale si va fi echivalenta cu sediul electronic al profesionistului, pana in momentul radierii.

"Desi comunicarea prin mijloace electronice este o obisnuinta in viata de zi cu zi, in continuare institutiile statului (ANAF, instantele judecatoresti etc) continua sa transmita actele administrative prin intermediul serviciilor postale sau de curierat, generand astfel interminabile amanari, vicii de procedura costuri generate de tiparirea inutila a acestor acte, afectarea mediului inconjurator", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Daca propunerea legislativa va intra in vigoare, fiecare profesionit va fi obligat sa isi preschimbe actul administrativ prin care este autorizat sa isi desfasoare activitatea:

- certificat de inregistrare emis de ONRC;
- decizie de autorizare (Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, Ordinul Arhitectilor, Colegiul Medicilor, Camera Auditorilor Financiari, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati, Colegiul Farmacistilor etc).

Propunerea legislativa privind sediul electronic al operatorilor economici a fost inregistrata la Senat inca din luna iunie si a fost inscrisa pe ordinea de zi a Camerei in 26 octombrie, ajungand pe ordinea de zi a sedintei Senatului in 18 noiembrie.

Pentru a intra in vigoare, propunerea legislativa trebuie sa fie adoptata de Senat si Camera Deputatilor, promulgata de presedintele Romaniei si publicata in Monitorul Oficial.

 

 

Autor: Ana Tudor
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.33 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016