Cum inchizi un PFA in 2025: Procedura completa si acte necesare
de Vera Constantin la 11 Iun. 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A. Radierea la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC)
Conform Ordonantei de Urgenta nr. 44/2008, PFA isi inceteaza activitatea printr-o cerere de radiere depusa la Registrul Comertului din judetul unde isi are sediul profesional.B. Radierea inregistrarii fiscale la ANAF
Dupa obtinerea documentului de radiere de la ONRC, titularul trebuie sa informeze autoritatile fiscale in termen de 30 de zile.Formulare necesare:
- Formularul D070 pentru radierea inregistrarii fiscale (poate fi depus la ghiseu);
- Formularul D700 (se poate depune online prin Spatiul Privat Virtual - SPV).

Impozit MICRO Tratament fiscal 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025
In cazul depunerii online, actele doveditoare de la ONRC si certificatul de inregistrare fiscala trebuie transmise electronic sau prin posta cu confirmare de primire.
Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale! Parcurgeti aceasta lucrare de top, care contine numeroase studii de caz! Evitati pasii gresiti, economisiti timp si bani! Detalii aici >>
C. Depunerea declaratiei unice
Dupa radierea efectiva in 2024, titularul trebuie sa depuna declaratia unica (Formular 212) pana la 25.05.2026.Persoanele fizice autorizate inregistrate la Oficiile Nationale ale Registrului Comertului (ONRC) trebuie sa efectueze demersuri la incetarea activitatii mai intai la ONRC, cu ocazia incetarii activitatii.
Radierea inregistrarii fiscale la organele fiscale, reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala, ca urmare a incetarii activitatii contribuabililor inregistrati fiscal.
Conform art. 21 din OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare:
Art. 21
(1) PFA isi inceteaza activitatea si este radiata din registrul comertului in urmatoarele cazuri:
a) prin decesul titularului PFA;
b) prin vointa titularului PFA;
c) in conditiile art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Cererea de radiere, insotita de copia certificata pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupa caz, se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul profesional, de catre orice persoana interesata.
Din punct de vedere fiscal, potrivit prevederilor art. 90 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, persoana fizica autorizata are obligatia depunerii formularului D070 la organul fiscal competent, insotit de documente doveditoare eliberate de Registrul Comertului, precum si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.
Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil, atunci cand va confruntati cu un caz de radiere? Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit. Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!
In afara de D070, se poate depune D700 online, avand in vedere reglementarile din Instructiunile de completare a D700 aprobate prin OPANAF 1699/2021, in care se prevede ca D700 se depune pentru:
- radierea inregistrarii fiscale a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.
In cazul depunerii declaratiei de radiere prin mijloace electronice de transmitere la distanta (SPV) actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, se va anexa in format electronic, iar certificatul de inregistrare fiscala va fi transmis organului fiscal competent, fie prin posta, cu confirmare de primire, fie prin depunerea la organul fiscal competent, in vederea anularii acestuia.
In termen de 30 de zile de la radiere persoana fizica va depune declaratia unica pe zero.
Procedura de radiere a PFA la Registru comertului, o puteti consulta AICI >>
Declaratia 700 si Declaratia unica (formular 212) pot fi descarcate de pe site-ul ANAF.
Vera Constantin
Expert contabil din 2007
Experienta in: contabilitate financiara, impozit pe profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii, TVA, state de salarii, REVISAL, completare registre obligatorii societati comerciale, resurse umane, gestiune imobilizari, intocmire situatii financiare anuale si semestriale, consultanta manageriala si fiscala, interpretarea fisei de platitor obtinuta de la A.N.A.F., intocmire declaratii lunare in vederea depunerii la A.N.A.F. si la alte autoritati, spre exemplu Autoritatea Fondului de Mediu, declaratia lunara Intrastat pentru tranzactii intracomunitare, consiliere vis-a-vis de documentarea dosarului de depus la ONRC pentru diverse mentiuni (deschidere punct de lucru, adaugare coduri CAEN, prelungire sediu social sau sedii secundare, prelungire mandat administrator etc.)
Studii: Absolventa a Academiei de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Management
Autor: Expert contabil din 2007
Experienta in: contabilitate financiara, impozit pe profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii, TVA, state de salarii, REVISAL, completare registre obligatorii societati comerciale, resurse umane, gestiune imobilizari, intocmire situatii financiare anuale si semestriale, consultanta manageriala si fiscala, interpretarea fisei de platitor obtinuta de la A.N.A.F., intocmire declaratii lunare in vederea depunerii la A.N.A.F. si la alte autoritati, spre exemplu Autoritatea Fondului de Mediu, declaratia lunara Intrastat pentru tranzactii intracomunitare, consiliere vis-a-vis de documentarea dosarului de depus la ONRC pentru diverse mentiuni (deschidere punct de lucru, adaugare coduri CAEN, prelungire sediu social sau sedii secundare, prelungire mandat administrator etc.)
Studii: Absolventa a Academiei de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Management
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
Drepturi si obligatii legale ale unei PFA
Citeste mai mult
PFA: In ce conditii devine platitoare de TVA si obligatiile dupa depasirea plafonului
Citeste mai mult
Cand se considera ca PFA si SRL sunt intreprinderi legate?
Citeste mai mult
Luni, 21 iulie 2025: termen-limita pentru notificarea privind sistemul TVA la incasare
Citeste mai mult
Legea austeritatii a fost publicata în Monitorul Oficial: Consulta lista masurilor fiscale
Citeste mai mult
