Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton
Liderul informatiilor specializate din Romania
Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii
Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata

Cum inchizi un PFA in 2025: Procedura completa si acte necesare


de Vera Constantin la 11 Iun. 2025
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum inchizi un PFA in 2025: Procedura completa si acte necesare
Radierea unei PFA reprezinta procesul legal prin care activitatea economica desfasurata este incheiata oficial, iar inregistrarea este stearsa din registrele autoritatilor competente. Prin urmare, este important sa urmezi toti pasii procedurali pentru a evita eventuale obligatii fiscale sau sanctiuni. Radierea unei PFA presupune parcurgerea urmatoarelor etape:


A. Radierea la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC)

Conform Ordonantei de Urgenta nr. 44/2008, PFA isi inceteaza activitatea printr-o cerere de radiere depusa la Registrul Comertului din judetul unde isi are sediul profesional.

B. Radierea inregistrarii fiscale la ANAF

Dupa obtinerea documentului de radiere de la ONRC, titularul trebuie sa informeze autoritatile fiscale in termen de 30 de zile.
Formulare necesare:

- Formularul D070 pentru radierea inregistrarii fiscale (poate fi depus la ghiseu);
- Formularul D700 (se poate depune online prin Spatiul Privat Virtual - SPV).

In cazul depunerii online, actele doveditoare de la ONRC si certificatul de inregistrare fiscala trebuie transmise electronic sau prin posta cu confirmare de primire.

Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale! Parcurgeti aceasta lucrare de top, care contine numeroase studii de caz! Evitati pasii gresiti, economisiti timp si bani! Detalii aici >>

C. Depunerea declaratiei unice

Dupa radierea efectiva in 2024, titularul trebuie sa depuna declaratia unica (Formular 212) pana la 25.05.2026.

Persoanele fizice autorizate inregistrate la Oficiile Nationale ale Registrului Comertului (ONRC) trebuie sa efectueze demersuri la incetarea activitatii mai intai la ONRC, cu ocazia incetarii activitatii.

Radierea inregistrarii fiscale la organele fiscale, reprezinta activitatea de retragere a codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala, ca urmare a incetarii activitatii contribuabililor inregistrati fiscal.

Conform art. 21 din OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare:

Art. 21
(1) PFA isi inceteaza activitatea si este radiata din registrul comertului in urmatoarele cazuri:

a) prin decesul titularului PFA;

b) prin vointa titularului PFA;

c) in conditiile art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Cererea de radiere, insotita de copia certificata pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupa caz, se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul profesional, de catre orice persoana interesata.

Din punct de vedere fiscal, potrivit prevederilor art. 90 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, persoana fizica autorizata are obligatia depunerii formularului D070 la organul fiscal competent, insotit de documente doveditoare eliberate de Registrul Comertului, precum si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.

Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,  atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?  Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit. Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF

In afara de D070, se poate depune D700 online, avand in vedere reglementarile din Instructiunile de completare a D700 aprobate prin OPANAF 1699/2021, in care se prevede ca D700 se depune pentru:

- radierea inregistrarii fiscale a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

In cazul depunerii declaratiei de radiere prin mijloace electronice de transmitere la distanta (SPV) actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, se va anexa in format electronic, iar certificatul de inregistrare fiscala va fi transmis organului fiscal competent, fie prin posta, cu confirmare de primire, fie prin depunerea la organul fiscal competent, in vederea anularii acestuia.

In termen de 30 de zile de la radiere persoana fizica va depune declaratia unica pe zero.

Procedura de radiere a PFA la Registru comertului, o puteti consulta AICI >>

Declaratia 700 si Declaratia unica (formular 212) pot fi descarcate de pe site-ul ANAF.
 

Vera Constantin Autor: Vera Constantin

Expert contabil din 2007

Experienta in: contabilitate financiara, impozit pe profit, impozit venit si contributii sociale obligatorii, TVA, state de salarii, REVISAL, completare registre obligatorii societati comerciale, resurse umane, gestiune imobilizari, intocmire situatii financiare anuale si semestriale, consultanta manageriala si fiscala, interpretarea fisei de platitor obtinuta de la A.N.A.F., intocmire declaratii lunare in vederea depunerii la A.N.A.F. si la alte autoritati, spre exemplu Autoritatea Fondului de Mediu, declaratia lunara Intrastat pentru tranzactii intracomunitare, consiliere vis-a-vis de documentarea dosarului de depus la ONRC pentru diverse mentiuni (deschidere punct de lucru, adaugare coduri CAEN, prelungire sediu social sau sedii secundare, prelungire mandat administrator etc.)

Studii: Absolventa a Academiei de Studii Economice Bucuresti, Facultatea de Management
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit



Cele mai citite stiri

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii
Descarca GRATUIT Raportul Special

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016