Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Se apropie Black Friday 2015. Ce drepturi au clientii romani


de Andrei Covaci la 17 Nov. 2015
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se apropie Black Friday 2015. Ce drepturi au clientii romani
Vineri, 20 noiembrie 2015, incep campaniile de Black Friday. Pentru a se asigura ca romanii nu vor pica in capcana comerciantilor, Centrul European al Consumatorilor din Romania (ECC Romania) ofera o serie de informatii utile oricui isi doreste sa faca achizitii in aceasta perioada in care marile magazine anunta reduceri semnificative de preturi.


Potrivit ECC Romania, orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
-  fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
-  fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare;
- fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.

Daca ai achizitionat un produs dintr-un magazin clasic, nu poti cere sa fie inlocuit sau sa ti se restituie contravaloarea lui decat daca este defect. Unii comercianti au, totusi, o politica de returnare, dar trebuie sa soliciti amanunte in scris si sa pastrezi documentele care dovedesc acest lucru.

In cazul cumparaturilor efectuate online, ai 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului in care poti renunta la achizitie, fara a oferi vreun motiv si fara costuri suplimentare. Iti poti exercita dreptul de retragere fie completand un formular pus la dispozitie de profesionist (de regula, online), fie trimitand un mesaj din care sa reiasa clar intentia ta si in care sa specifici cel putin identitatea ta, numarul si data comenzii, produsul, pretul platit.

Produsul il poti trimite inapoi pe cont propriu, conform instructiunilor de pe site, sau poti astepta sa fie preluat de catre agentul economic, in unele cazuri gratuit (verifica atent politica magazinului legat de acest aspect). In cazul in care alegi sa trimiti produsul pe cont propriu si platesti curierul pentru returul produsului, nu ai dreptul de a solicita rambursarea acestei sume. Comerciantul este obligat sa returneze pretul pe care l-ai platit pentru produs (inclusiv costurile de expediere) in termen de maximum 14 zile.

Exista anumite cazuri in care contractul nu poate fi denuntat, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate dupa specificatiile tale sau inregistrarile audio, video ori programele informatice.

Sfaturi pentru consumatori

- Fa o lista cu produsele pe care doresti sa le achizitionezi si cu preturile actuale ale acestora. Acest lucru te va ajuta sa eviti falsele reduceri de preturi, de exemplu atunci cand comerciantii maresc pretul si aplica procentul de reducere la pretul astfel majorat.

-  Verifica cu atentie modul in care este afisata reducerea pe site sau pe eticheta produsului.

-  Nu cadea in capcana ofertelor care anunta mari reduceri de preturi doar pentru a te atrage sa intri in magazin.

- In cazul in care comanzi online, verifica, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat atunci cand ai ales produsul.

-  Deschide coletul in prezenta curierului si, in caz ca acesta nu corespunde, trimite-l inapoi. Ai grija sa mentionezi pe documentele de transport motivul refuzului.

-  Utilizeaza cardul pentru a face plata. In unele situatii, precum cazurile de frauda, daca ai platit prin card, poti utiliza procedura refuzului la plata pentru a-ti recupera suma platita – in principiu, in cel mult 30 de zile de la data platii. Procedura este simpla: daca tranzactia s-a decontat (adica apare pe extrasul de cont), o poti contesta la banca, iar banca va incerca recuperarea sumei de bani de la comerciant, prin intermediul bancii acestuia (operatiune numita „refuz de plata”).

"Selecteaza, inainte de Black Friday, produsele pe care vrei sa le cumperi si noteaza preturile inainte ca acestea sa fie reduse. Verifica daca, in afara perioadelor de reduceri, beneficiezi sau nu de vreun discount si informeaza-te asupra produselor pe care vrei sa le cumperi: site-urile specializate sunt un start bun pentru a vedea comentariile altor consumatori legat de eficienta produselor. Nu cumpara un produs doar fiindca este redus", explica Irina Chiritoiu, director ECC Romania.

 

 


Autor: Andrei Covaci

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016