Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Contabilitatea in partida simpla pentru PFA

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Ana Tudor la 20 Aug. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilitatea in partida simpla pentru PFA
Contabilitatea in partida simpla pentru PFA include mai multe particularitati de care trebuie sa tinem cont pentru a evita mai multe sanctiuni. In primul rand, trebuie sa retinem ca inregistrarea unei cheltuieli in Registrul Jurnal de Incasari si Plati se face doar in momentul platii efective.

Organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil se realizeaza in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal:

“46. Pentru fiecare fel de cheltuieli se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli.

Contribuabilii pot intocmi o singura fisa pentru operatiuni diverse care sa cuprinda toate cheltuielile a caror deductibilitate nu este plafonata.

Potrivit legislatiei in vigoare, contribuabilii care nu efectueaza cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot sa le evidentieze doar in Registrul-jurnal de incasari si plati, fara sa fie obligati sa intocmeasca Fisa pentru operatiuni diverse si Jurnalul privind operatiuni diverse.

47. Pentru cheltuielile deductibile plafonat, inainte de inregistrarea totalului din Fisa pentru operatiuni diverse se va calcula cota c are este deductibila si numai aceasta se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli ”.

Asadar, in acest caz trebuie sa se intocmeasca o fisa de cont pentru operatiuni diverse in care sa se evidentieze modul de calcul si cuantumul acestei categorii de cheltuieli superioara plafonului de 2%, nedeductibila la calculul impozitului pe venit.

Art 52 din O.M.F.P. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil arata ca:

“Venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor incasate, evidentiate in col. 5, respectiv 6, din Registrul -jurnal de incasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite, evidentiate in col. 7, respectiv 8, din Registrul -jurnal de incasari si plati, si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ ”.

Atentie! La stabilirea venitului impozabil, din totalul sumelor incasate se scad sumele platite si amortizarea fiscala si se aduna cheltuielile nedeductibile si trebuie intocmit un centralizator al cheltuielilor nedeductibile cu ajutorul unui document cumulativ.

 

 

Autor: Ana Tudor
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.5 din 4 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016