Documente ce se pot obtine prin intermediul SPV, un serviciu electronic facil si gratuit
de Alina Ilie la 26 Sep. 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in SPV se realizeaza prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/ Inregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola iar persoanele juridice, asocierile si alte entitati, in baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de inregistrare si prin procedura de identificare la distanta prin mijloace video, nefiind necesara deplasarea la sediile unitatilor fiscale pentru aprobarea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia

Contabilitatea in partida simpla
La completarea formularului web de inregistrare a persoanelor fizice in serviciul SPV pe baza de credentiale (nume de utilizator si parola), numarul de telefon mobil si adresa de posta electronica trebuie sa fie unice in sistemul informatic ce deserveste serviciul Spatiul Privat Virtual.
Totodata, persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca PFA, II, IF sunt obligate sa transmita organului fiscal central cererile, inscrisurile si alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv prin inrolarea in serviciul Spatiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverinta de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscala si altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesand sectiunea Solicitari/ Eliberare documente. De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariati) pot verifica modul in care angajatorii le declara contributiile sociale, accesand in SPV sectiunea Solicitari/Informatii si selectand la Tip document, D112Contrib. Dupa transmiterea cererilor, documentele solicitate se primesc in sectiunea Mesaje din SPV, in format PDF avand atasata semnatura electronica digitala calificata a Ministerului Finantelor si se deschid accesand PDF-ul din coloana Descarcare document.
Ori de cate ori o institutie sau autoritate publica trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscala, a unei adeverinte de venit sau a unui alt document cu privire la situatia fiscala a persoanei in cauza, institutia sau autoritatea publica are obligatia sa solicite certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit sau documentul respectiv utilizand sistemul informatic PatrimVen, pus la dispozitie de ANAF. In acest caz, persoana fizica sau juridica NU mai are obligatia depunerii certificatului, adeverintei sau documentului. (Temei legal- art. 69 alin. 1¹ - Colaborarea dintre autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare).
Utilizarea Spatiului Privat Virtual permite imbunatatirea serviciilor si relatiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetatenilor, inclusiv a celor aflati in strainatate, fiind foarte facil, acestia avand posibilitatea sa isi indeplineasca obligatiile fiscale de la distanta. In acest sens, recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, modalitate care permite obtinerea documentelor fiscale, depunerea declaratiilor, situatiilor financiare, la orice ora si zi a saptamanii, evitarea deplasarii si aglomeratiei de la ghiseu si primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii si transmiterii tuturor documentelor.
Foto: pixabay.com
Alina Ilie
Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata.
Autor: Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
Taxe PFA 2024: baza de calcul privind CASS si exceptii
Citeste mai mult
Contract de comodat PFA: Ce este, model si studiu de caz
Citeste mai mult
Cate coduri CAEN poate avea un PFA
Citeste mai mult
e-Factura: Micii fermieri scapa temporar de obligativitate, noul termen fiind 1 octombrie 2025
Citeste mai mult
Taxe PFA la norma de venit in 2025: Exemplu de ajustare a normei
Citeste mai mult
