Sunt de acord cu politica de cookie

NOU pentru PFA: ce AVANTAJE fiscale are fata de un SRL, microintreprindere sau Intreprindere familiala

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
NOU pentru PFA: ce AVANTAJE fiscale are fata de un SRL, microintreprindere sau Intreprindere familiala

Noutati privind certificatul de atestare fiscala. Ordinul nr. 3008/2019

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Victor Achim la 28 Nov. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati privind certificatul de atestare fiscala. Ordinul nr. 3008/2019
In Monitorul Oficial nr. 945 din 26 noiembrie 2019 a fost publicat Ordinul nr. 3008/2019 care propune o serie de modificari pentru certificatul de atestare fiscala. Documentul propune modificarea si completarea Procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3654/2015.


Prevederile actului normativ se aplica in 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, adica de la 26 decembrie.


Schimbarile recente aduse legislatiei primare, respectiv Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala se reflecta si asupra certificatelor de atestare fiscala, asa ca erau necesare anumite modificari.

 

Certificatul de atestare fiscala - modificarile aduse au in vedere urmatoarele:

 

- reglementarea modalitatii de eliberare a certificatelor de atestare fiscala pentru asocierile si entitatile fara personalitate juridica, caz in care cererea se depune la organul fiscal central in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal prevazut la art.31 alin.(1) lit.d) din Codul de procedura fiscala iar certificatul de atestare fiscala nu contine informatii cu privire la modul de indeplinire al obligatiilor fiscale de catre membrii acestora;


"(3) Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala se depune, dupa cum urmeaza:

 a) la registratura organului fiscal central competent;

b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire;

c) prin intermediul serviciului "Spatiu privat virtual";

d) prin intermediul sistemului informatic pus la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala si locala in vederea furnizarii de servicii;

e) prin intermediul sistemului informatic pus la dispozitia institutiilor de credit, in spatiul privat de pe portalul ANAF.


- stabilirea termenului de 90 de zile ca si perioada de utilizare a certificatului de atestare fiscala pentru persoanele fizice care nu desfasoara activitati economice in mod independent sau nu exercita profesii libere si a unui termen de 30 de zile pentru celelalte categorii de contribuabili;

- neincluderea la sectiunea A a certificatului de atestare fiscala datorita faptului ca nu sunt considerate obligatii fiscale restante, a urmatoarelor:

a) obligatiilor fiscale pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut in actul de acordare a inlesnirii sau se afla in termenul de plata prevazut la art. 194 alin. (1) lit. d), din Codul de procedura fiscala precum si celelalte obligatii fiscale, care sunt conditii de mentinere a valabilitatii inlesnirilor la plata, daca pentru acestea nu s-au implinit termenele suplimentare astfel cum sunt prevazute la art. 194 alin. (1) din acelasi act normativ;

b) sumelor reprezentand creante fiscale care, ulterior deschiderii procedurii insolventei, nu sunt admise la masa credala potrivit legii, sub rezerva ca debitorul sa nu fi fost condamnat pentru bancruta simpla sau frauduloasa ori sa nu i se fi stabilit raspunderea pentru efectuarea de plati ori transferuri frauduloase, inclusiv in cazul atragerii raspunderii acestuia, potrivit legii;


c) sumelor reprezentand creante fiscale care, ulterior deschiderii procedurii reorganizarii judiciare, nu sunt acceptate in planul de reorganizare confirmat de judecatorul-sindic, sub rezerva ca debitorii sa se conformeze planului de reorganizare aprobat;

d) sumelor reprezentand creante fiscale inscrise in titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata in rate potrivit… continuarea pe contabilul.manager.ro... >>>
 


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

NOU pentru PFA: ce AVANTAJE fiscale are fata de un SRL, microintreprindere sau Intreprindere familiala


 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016