Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Procedurile fiscale au suferit 23 de modificari in primele 7 luni ale anului

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Victor Achim la 17 Aug. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedurile fiscale au suferit 23 de modificari in primele 7 luni ale anului
In primele sapte luni ale anului 2015, Codul Fiscal, Normele de Aplicare ale Codului Fiscal si Codul de Procedura Fiscal au suferit in total 23 de modificari. Pentru unele companii, modificarile au condus la cresterea semnificativa a cheltuielilor.

Legea impozitarii bacsisului, modificarea cotei de TVA si modificarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA sunt cele mai importante modificari fiscale care au avut loc in primele 7 luni ale anului in curs. Pentru unele companii, acestea au rezultat intr-o crestere a cheltuielilor cu administratia fiscala, serviciile de IT, consultanta fiscala si cea contabila.

Legea de impozitare a bacsisului le-a lasat companiilor putin timp la dispozitie pentru a se alinia cerintelor impuse. Acestea au presupus emiterea bonului fiscal pentru bacsisul primit de la client, achizitionarea si inregistrarea la administratia fiscala a registrului de bani personali si punerea la dispozitie a unui regulament cu privire la procedurile legate de bacsis in cadrul sediului si a punctului de lucru.

Modificarea cotei de TVA a avut ca si efect presiunea asupra companiilor de a-si modifica, intr-o perioada scurta de timp, programele de gestiune, programul de contabilitate, precum si casele de marcat care sa le permita sa aplice corect cota de TVA.

Schimbarea procedurii de inregistrare in scopuri de TVA presupune ca o serie de conditii suplimentare sa fie indeplinite de catre companiile care doresc sa se inregistreze in scopuri de TVA. De asemenea, acestea sunt nevoite sa prezinte dovezi cu privire la veniturile administratorului, veniturile asociatului cat si cu privire la activitatea pe care acestea o vor desfasura.

Cele trei modificari reprezinta doar o parte din numarul total de schimbari aduse. Codul Fiscal, Normele de Aplicare ale Codului Fiscal si Codul de Procedura Fiscal au suferit in total 23 de modificari: 12 ale Codului Fiscal, 2 ale Normelor de Aplicare ale Codului Fiscal si 9 ale Codului de Procedura Fiscala. Aceste schimbari ale reglementarilor fiscale cuprind modificari simple, de detaliu, cum ar fi cele asupra formularelor, pana la modificari ample, precum celor asupra cotei de TVA pentru alimente.

Modificarile legislative se intampla in contextul in care 78% dintre companiile prezente pe piata din Romania considera ca cea mai mare provocare a mediului de business este sistemul complex de taxe si reglementari, conform unui studiu realizat de catre TMF Group in toamna anului 2014. De asemenea, 34% din companiile care au participat la studiu au declarat ca au fost nevoiti sa suplimenteze numarul de angajati in departamentul financiar, iar 11% dintre acestea au fost amendate pentru nerespectarea reglementarilor nou introduse. Datorita acestui context, 80% dintre companii sunt dispuse sa externalizeze serviciile de asistenta fiscala, 74% cele contabile si 66% cele de salarizare si administrare a resurselor umane.

Studiul a fost realizat pe companii din cele mai importante industrii din Romania: industria petroliera (26%), retail (20%) si servicii financiare (16%). Cifra de afaceri cumulata a companiilor respondente este de aproximativ 2% din PIB.


 

Autor: Victor Achim
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016