Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Decontare chirie si utilitati pentru PFA, in functie de punctul de lucru

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Cecilia Pavelescu la 27 Oct. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Decontare chirie si utilitati pentru PFA, in functie de punctul de lucru
Persoanele fizice autorizate pot avea atat domiciliu fiscal, cat si domiciliu personal. Vom analiza in materialul urmator daca PFA-ul cu domiciliul fiscal diferit de domiciliul personal poate sa deduca cheltuielile cu chiria si utilitatile aferente spatiului inchiriat in care are stabilit domiciliul personal, de unde presteaza activitatea profesionala.

In cazul PFA, punctele de lucru reprezinta locatiile in care isi desfasoara activitatea, la fel ca in cazul intreprinderilor individuale sau familiale, doar daca aceasta nu se desfasoara exclusiv la sediul profesional.

Punctele de lucru se inregistreaza in registrul comertului, cu respectarea dispozitiilor privind sediul profesional si cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor art. 14 din OUG 44/2008.

Legislatia in vigoare prevede ca, pentru decontarea cheltuielilor, acestea trebuie sa fie efectuate in activitatile desfasurate in scopul realizarii veniturilor si sa fie justificate prin documente.

Cheltuielile cu functionarea si intretinerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, sunt considerate drept cheltuieli deductibile, potrivit intelegerii din contract, pentru partea aferenta utilizarii in scopul afacerii, potrivit pct. 38 liniuta 21 din Normele metodologice.

Asadar, aceste cheltuieli sunt deductibile daca punctul de lucru este inregistrat la Registrul comertului/organul fiscal, pentru partea aferenta utilizarii in scopul afacerii. PFA-ul poate deconta astfel  cheltuielile cu utilitatile/intretinerea, calculate in baza procentului stabilit in contract, in baza documentelor emise pe numele proprietarului, acestea fiind considerate cheltuieli deductibile.

Autor: Cecilia Pavelescu
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.07 din 7 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016