Cine isi asuma raspunderea pentru inregistrarile contabile eronate?
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom analiza in acest sens urmatoarea situatie: Daca un angajat a inregistrat in mod eronat actele contabile cum poate raspunde legal? Raspunde expertul contabil sau salariatul? Expertul contabil are obligatia sa verifice angajatul?
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:
Potrivit art. 10 alin. (1), (4) si (4^1) din Legea 82/1991 raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii respective.

Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025

Cresterea prepelitelor japoneze

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
De asemenea, apreciem ca raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile revine directorului economic, contabilului-sef sau altei persoane imputernicite sa indeplineasca aceasta functie, impreuna cu personalul din subordine.
In cazul in care contabilitatea este condusa pe baza de contract de prestari de servicii, incheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestora, potrivit legii si prevederilor contractuale.
Conform Sectiunii A"Aspecte generale" alin. 5 din Ordinului 2634/2015 documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate.
Asadar, raspunderea pentru inregistrarile contabile revine atat persoanelor care le-au inregistrat in contabilitate cat si expertului contabil.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri