Situatii cand nu exista obligatia emiterii facturii la PFA-uri
de Viorica Ghinea la 27 Apr. 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asadar, persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii pentru urmatoarele operatiuni, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura:
a) livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si pres ta rile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale;
b) livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele mentionate la lit. a), furnizate catre beneficiari persoane neimpozabile, altele de cat persoanele juridice neimpozabile, pentru care este obligatorie emiterea de documente legal aprobate, fara nominalizarea cumparatorului, cum ar fi: transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau abonamentelor, accesul pe baza de bilet la: spectacole, mu zee, cinematografe, evenimente sportive, targuri, expozitii;
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG
Ghid complet Impozitul pe venit si contributiile sociale
c) livrarile de bunuri si prestarile de servicii, altele decat cele mentionate la lit. a) si b), furnizate catre beneficiari, persoane neimpozabile, altele decat persoanele juridice neimpozabile, care prin natura lor nu permit furnizorului/prestatorului identificarea beneficiarului, cum sunt: livra rile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, servicii de reincarcare electronica a cartelelor telefonice preplatite.
Prin exceptie, persoana impozabila nu are obligatia emiterii de facturi pentru operatiunile scutite fara drept de deducere a taxei.
Prin urmare, persoana inregistrata sau neinregistrata in scopuri de TVA, care nu are obligatia de a emite facturi, poate opta pentru emiterea facturii.
Materialul a fost preluat din lucrarea Cartea verde a PFA, un ghid practic 100% pentru legalitatea activitatilor juridice, contabile si fiscale desfasurate de Persoane Fizice Autorizate in Romania.
Foto: Unsplash.com
Autor: Viorica Ghinea
Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
PFA si indemnizatia pentru cresterea copilului: Cand se suspenda activitatea la ONRC?
Citeste mai mult
Avantajele si limitele PFA din perspectiva fiscala: Taxe, contributii si obligatii
Citeste mai mult
Control Antifrauda la un salon de estetica: Ce nereguli au descoperit inspectorii
Citeste mai mult
Contabilitate si fiscalitate pentru PFA: Resurse utile pentru o activitate mai bine organizata
Citeste mai mult
Inchirieri prin Booking si Airbnb: Cum se calculeaza impozitul pe venit si CASS
Citeste mai mult











