Incasare exclusiv prin transfer bancar. Apare obligatia utilizarii casei de marcat?
de Redactia PortalPFA la 29 Oct. 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Expertul nostru explica mai jos toate prevederile legale cu care trebuie sa fie la curent PFA-urile care incaseaza exclusiv prin transfer bancar.
Incasare exclusiv prin transfer bancar - obligatii: raspunsul specialistului
Conform art. 1 alin. (1) si (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, “(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Impozit MICRO Tratament fiscal 2025
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Propriul meu plan de afaceri
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura."
Emiterea bonului fiscal este obligatorie atat timp cat bunurile vandute sau serviciile prestate catre persoane fizice (populatie, adica) sunt incasate, total sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, dupa cum reiese din prevederile OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Potrivit art. 1 alin. (1) din HG nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, "In sensul art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, prin operatori economici se intelege persoanele fizice si juridice, intreprinderile familiale, precum si orice alte entitati, cu exceptia institutiilor publice, care incaseaza, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.”
Astfel, obligatia utilizarii caselor de marcat intervine in cazul incasarii, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.
Pentru incasarile exclusiv prin transfer bancar nu exista obligatia utilizarii casei de marcat, insa pentru cele incasate prin card, trebuie sa se emita bon fiscal pe care se face mentiunea plata cu cardul.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.
Autor: Redactia PortalPFA
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
Fisa sintetica pe platitor: ce este, care sunt avantajele ei si cum o obtinem de la ANAF
Citeste mai mult
Cum se tine corect contabilitatea pentru PFA: Cartea Verde te ghideaza pas cu pas
Citeste mai mult
Cum sa deduci corect cheltuielile PFA: Conditii si documente necesare
Citeste mai mult
Cum sa lucrezi eficient in SAGA: Operare, exemple practice si recomandari pentru PFA
Citeste mai mult
ANAF a actualizat formularele privind inregistrarea in scopuri de TVA
Citeste mai mult








