Deductibilitate PFA: documente necesare
de Victor Achim la 08 Iul. 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Astfel, potrivit legislatiei in vigoare, persoanele fizice autorizate trebuie sa respecte urmatoarele:
"(4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;

Contabilitatea in partida simpla

Cartea Verde a impozitului pe venit si a contributiilor

Impozit MICRO Tratament fiscal 2025
c1) sa respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentand investitii in mijloace fixe pentru cabinetele medicale, in conformitate cu prevederile art. 24 alin. (16).
d) cheltuielile cu primele de asigurare sa fie efectuate pentru:
- active corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii;
- activele ce servesc ca garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii pentru care este autorizat contribuabilul;
- prime de asigurare pentru asigurarea de risc profesional;
- persoane care obtin venituri din salarii, potrivit prevederilor capitolului III din prezentul titlu, cu conditia impozitarii sumei reprezentand prima de asigurare, la beneficiarul acesteia, la momentul platii de catre suportator.
- sa fie efectuate pentru salariati pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, reprezentand indemnizatiile platite acestora, precum si cheltuielile de transport si cazare."
Daca PFA-ul opteaza pentru organizarea contabilitati in partida simpla conform Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla aprobate prin OMFP 170/2015, pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile:
-Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b)
- Registrul-inventar (cod 14-1-2/b), prevazute la cap. V din aceste regflementari.
Alte registre financiar-contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla:
- Registrul-jurnal de incasari si plati 14-1-1/b
- Registrul-inventar 14-1-2/b
- Fisa mijlocului fix 14-2-2
- Factura
- Aviz de insotire a marfii 14-3-6A
- Lista de inventariere 14-3-12
- Chitanta 14-4-1
- Chitanta pentru operatiuni in valuta 14-4-1/a
- Dispozitia de plata/incasare catre casierie 14-4-4
- Statul de salarii 14-5-1/k
... citeste continuarea AICI >>
Autor: Victor Achim
Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
Registrul de evidenta fiscala PFA 2025: Cine trebuie sa il completeze, termen si model
Citeste mai mult
Cum inchizi un PFA in 2025: Procedura completa si acte necesare
Citeste mai mult
Persoana in intretinerea PFA: Cum se completeaza Declaratia Unica privind asigurarea la sanatate
Citeste mai mult
PFA inregistrata in Registrul Agricultorilor: Obligatii declarative si termene fiscale
Citeste mai mult
Cum sa treci cu bine prin orice control ANAF
Citeste mai mult
