Incetare activitate PFA. Ce se intampla cu veniturile din facturile neincasate?
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul in care desfasurati activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, aveti obligatia obtinerii documentelor justificative privind incetarea activitatii de la corpul profesional din care faceti parte.
Vom analiza in continuare un caz specific. Avem un PFA care intentioneaza sa se inchida din cauza modificarilor legislative. Ce se intampla cu soldul facturilor neincasate in momentul inchiderii PFA? Cum afecteaza declaratia 220 acele sume, tinand cont ca PFA plateste impozit dupa incasari si plati, iar acele facturi in momentul inchiderii sunt in sold neincasat.
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Impozit MICRO Tratament fiscal 2025

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

Impozitul minim pe cifra de afaceri Fiscalitate aplicata
In situatia in care PFA isi inceteaza activitatea, se va bifa casuta 1 "Recalcularea platilor anticipate", potrivit instructiunilor de completare a formularului 220.
La pct. 8 „Data incetarii activitatii" din cadrul sectiuniii II „Date privind activitatea desfasurata" se completaza cu data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.
Pentru stabilirea venitului net realizat pana la data inchiderii activitatii, avem in vedere faptul ca principala caracteristica a contabilitatii in partida simpla este ca aceasta se bazeaza pe incasari si plati, si nu este o contabilitate de angajamente. Venitul net (venitul impozabil) din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile considerate deductibile, efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste sume nu se inregistreaza in Registrul-jurnal pentru incasari si plati, la momentul emiterii/primirii facturilor ci la momentul incasarii sumelor, respectiv al efectuarii platilor. La determinarea venitului brut se va tine seama de toate sumele inscrise in Registrul-jurnal de incasari si plati reprezentand incasari efective.
In ceea ce priveste inregistrarea sumelor din facturile emise si neincasate pana la data incetarii activitatii, mentionam ca, potrivit prevederilor pct. 36 din normele metodologice emise in aplicarea art. 48 din Codul fiscal, acestea se vor considera venituri numai dupa ce vor fi incasate, chiar daca aceasta operatiune are loc ulterior incetarii activitatii.
Atentie! Veniturile necuprinse in formularul initial D 200 "privind veniturile realizate din Romania" se declara prin depunerea unei declaratii rectificative.
Sursa: Portal Contabilitate
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri