Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

Cazuri in care o PFA nu este obligata sa foloseasca o casa de marcat

de Viorica Ghinea la 05 Nov. 2018
1 comentarii

Cazuri in care o PFA nu este obligata sa foloseasca o casa de marcat
Analizam in randurile de mai jos cazul unei persoane fizice care activeaza ca titular al unui P.F.A. si este asociat administrator al unui SRL. Ambele au aceeasi activitate: servicii topografice preponderent catre persoane fizice.

Conform OUG 28/1999 privind casele de marcat, art. 2 (exceptii) lit. f) activitatea desfasurata pe PFA este exceptata de la utilizarea casei de marcat, iar activitatea de pe SRL nu, desi vorbim despre aceeasi activitate cu acelasi cod CAEN (profesie liberala), diferand doar forma de organizare.

In ce cazuri o PFA nu este obligata sa foloseasca casa de marcat, vom afla in randurile urmatoare de la specialist.




Iata raspunsul specialistului!


La art. 1 alin. (1) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca, operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In Normele metodologice la art.1 alin. (1), se precizeaza ca prin agenti economici (operatori economici) se intelege persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, precum si orice alte entitati care efectueaza cu plata, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie, cu exceptia institutiilor publice.

La art. 2 din OUG nr. 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare, sunt prevazute exceptiile pentru care, unele activitatii sunt exceptate de la  utilizarea/dotarea operatorilor economici cu aparate electronice de marcat fiscale. Astfel, la alin.f) sunt mentionate drept exceptii:
f) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;

Potrivit prevederilor Codului fiscal, constituie venituri din profesii libere/liberale, veniturile obtinute din prestarea de servicii cu caracter profesional, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective.

In categoria veniturilor din profesii liberale sunt cuprinse, cu titlu de exemplu: veniturile obtinute de catre: medici, avocati, notari publici, executori judecatoresti, experti tehnici si contabili, contabili autorizati, auditori financiari, consultanti fiscali, arhitecti, traducatori, sportivi, precum si alte persoane fizice cu profesii reglementate in conditiile legii si a indeplinirii a cel putin 4 din urmatoarele criterii:

1. persoana fizica dispune de libertatea de alegere a locului si a modului de desfasurare a activitatii, precum si a programului de lucru;
2. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea pentru mai multi clienti;
3. riscurile inerente activitatii sunt asumate de catre persoana fizica ce desfasoara activitatea;
4. activitatea se realizeaza prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfasoara;
5. activitatea se realizeaza de persoana fizica prin utilizarea capacitatii intelectuale si/sau a prestatiei fizice a acesteia, in functie de specificul activitatii;
6. persoana fizica face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare si supraveghere a profesiei desfasurate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective;
7. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terte persoane in conditiile legii.

In concluzie, daca indepliniti conditiile de mai sus, puteti sa considerati ca va desfasurati activitatea ca un PFA cu profesie liberala si nu aveti obligatia utilizarii casei de marcat.

Daca nu va incadrati in categoriile mentionate si nu indepliniti cele patru conditii, opinia mea este ca va incadrati in categoria operatorilor economici care trebuie sa utilizeze casa de marcat electronica. Ar trebui sa emiteti bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predati clientilor iar la solicitarea acestora sa eliberati si factura fiscala.





Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Mariana Prejbeanu – Expert contabil.

Autor: Viorica Ghinea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.3 din 10 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

ardelean dorina 2018-11-01 20:35:01

daca sunt pensionara la limita de varsta si mai doresc sa lucrez prestari servicii am si pfa imi trebuie casa de marcat electronica pentru 2 sau max 4 ani de activitate?

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016