Inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune. Cum se procedeaza in cazul unei PFA?
de Redactia PortalPFA la 18 Mar. 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune la PFA: raspunsul specialistului
Potrivit Ordinului nr. 167/2019 Persoana impozabila care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata depune la organul fiscal competent:
a) cererea de inregistrare in scopuri de TVA, insotita de documentele prevazute de legislatia in vigoare pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitate economica, in cazul persoanelor impozabile care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
b) declaratia de inregistrare, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea taxa pe valoarea adaugata, in cazul persoanelor impozabile care nu sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
c) declaratia de mentiuni, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea taxa pe valoarea adaugata, in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, insotita de documentatia prevazuta de legislatia in vigoare pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitate economica, dupa caz.
Astfel, in cazul PFA, pentru inregistrarea in scopuri de TVA se vor depune urmatoarele documente:
(i) Declaratia 070 Declaratie de inregistrare fiscala / declaratie de mentiuni/declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
(ii) Jurnalul de vanzari pentru perioada anterioara solicitarii codului de TVA (pentru a se verifica plafonul de TVA – ca nu a fost depasit);
(iii) Registrul jurnal de incasari si plati;
(iv) Copie CUI PFA.
In functie de inspectorii care analizeaza dosarul, pot fi solicitate si alte documente.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu – Economist.
Autor: Redactia PortalPFA
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
Fisa sintetica pe platitor: ce este, care sunt avantajele ei si cum o obtinem de la ANAF
Citeste mai mult
Cazuri reale din inspectiile ANAF: Venituri salariale mascate si deduceri de TVA nejustificate
Citeste mai mult
Cum sa deduci corect cheltuielile PFA: Conditii si documente necesare
Citeste mai mult
Cum sa lucrezi eficient in SAGA: Operare, exemple practice si recomandari pentru PFA
Citeste mai mult
ANAF a actualizat formularele privind inregistrarea in scopuri de TVA
Citeste mai mult













