Sunt de acord cu politica de cookie

Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat

Pe 14 decembrie incepe procedura de plata pentru beneficiarii masurii HoReCa

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Viorica Ghinea la 10 Dec. 2021
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pe 14 decembrie incepe procedura de plata pentru beneficiarii masurii HoReCa
Ministrul antreprenoriatului si turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a realizat o analiza privind situatia implementarii schemelor de ajutor de stat derulate de institutie. Mai exact, este vorba despre masurile dedicate compensarii pierderilor suferite ca urmare a efectelor pandemiei COVID-19, respectiv M1, M2 si HoReCa, dar si separat Start-Up Nation.


Ministerul Antreprenoriatului si Turismului nu reprezinta doar o denumire frumoasa. Avem masuri concrete care pot si trebuie sa sustina mediul antreprenorial, iar primul pas este sa le oferim tuturor celor care fie au aplicat pentru aceste masuri, fie sunt deja beneficiari, predictibilitate. Acum, la mai putin de 2 saptamani de la preluarea mandatului, ma bucur sa anunt ca schema HoReCa este pe drumul cel bun, iar din 8.369 de antreprenori care au primit scrisoare de acceptare, 8.100 deja au trimis contractele semnate inapoi catre minister, iar pe 14 decembrie incepe procedura de plata. Anul acesta va fi platita suma de 1 miliard de lei catre antreprenorii din HoReCa, urmand ca la inceputul anului viitor sa fie platita si diferenta de aproximtiv 1,2 miliarde de lei, in conformitate cu numarul dosarelor depuse si aprobate”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu.
 
In ceea ce priveste instrumentele de sprijin instituite prin OUG 130/2020, situatia este urmatoarea:
 
Masura 1 (M1) - Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile: pe 23 noiembrie a.c. s-a incheiat al doilea apel de finantare, iar numarul aproximativ de aplicanti este de 33.000, rezultand suma de aproximativ 66 milioane euro. In urmatoarea etapa are loc analizarea cererilor depuse, contractarea si efectuarea platilor la inceputul anului viitor.
 
Masura 2 (M2) – Granturi pentru capital de lucru: aproximativ 2.966 de companii nu au primit, inca, ajutorul de stat in cadrul acestei masuri. Aceste restante insumeaza aproape 570 milioane de lei. In bugetul pe anul 2021, aceasta suma nu a fost inclusa, insa ministrul isi propune indentificarea unor solutii pentru acoperirea diferentei in anul viitor.
 
„Totodata, in legatura cu Programul Start-Up Nation, ultimul apel de finantare, cel din 2018, are alocat in bugetul pe anul acesta suma de 40 de milioane, necesara achitarii ultimelor 200 de contracte. Mai avem nevoie doar de certificarile de la fata locului, care sunt realizate de catre partenerii nostri – bancile cooptate in program. Sper ca, pana la finalul lunii decembrie, ministerul sa se achite de datorii, dar acest lucru depinde, asa cum am subliniat, si de atingerea obiectivelor asumate de catre beneficiari. Imi doresc ca acest program sa fie reluat si in anul 2022. In acest sens am realizat si arhitectura bugetului pentru anul viitor”, a completat Constantin-Daniel Cadariu.
 
Ministerul Economiei a precizat ca cea de-a treia masura instituita prin OUG 130/2020 - Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor a fost blocata in cursul acestui an, insa instrumentul a fost preluat de catre Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene prin Programul
 
Operational Competitivitate, Masura 4.1.1. „Investitii in activitati productive”, prin care microintreprinderile, firmele mici si mijlocii (IMM) vor putea obtine fonduri europene intre 50.000 si 1 milion de euro.

Viorica Ghinea Autor: Viorica Ghinea

Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat


 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016