Pe 14 decembrie incepe procedura de plata pentru beneficiarii masurii HoReCa
de Viorica Ghinea la 10 Dec. 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

„Ministerul Antreprenoriatului si Turismului nu reprezinta doar o denumire frumoasa. Avem masuri concrete care pot si trebuie sa sustina mediul antreprenorial, iar primul pas este sa le oferim tuturor celor care fie au aplicat pentru aceste masuri, fie sunt deja beneficiari, predictibilitate. Acum, la mai putin de 2 saptamani de la preluarea mandatului, ma bucur sa anunt ca schema HoReCa este pe drumul cel bun, iar din 8.369 de antreprenori care au primit scrisoare de acceptare, 8.100 deja au trimis contractele semnate inapoi catre minister, iar pe 14 decembrie incepe procedura de plata. Anul acesta va fi platita suma de 1 miliard de lei catre antreprenorii din HoReCa, urmand ca la inceputul anului viitor sa fie platita si diferenta de aproximtiv 1,2 miliarde de lei, in conformitate cu numarul dosarelor depuse si aprobate”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu.
In ceea ce priveste instrumentele de sprijin instituite prin OUG 130/2020, situatia este urmatoarea:
Masura 1 (M1) - Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile: pe 23 noiembrie a.c. s-a incheiat al doilea apel de finantare, iar numarul aproximativ de aplicanti este de 33.000, rezultand suma de aproximativ 66 milioane euro. In urmatoarea etapa are loc analizarea cererilor depuse, contractarea si efectuarea platilor la inceputul anului viitor.

Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Propriul meu plan de afaceri
Masura 2 (M2) – Granturi pentru capital de lucru: aproximativ 2.966 de companii nu au primit, inca, ajutorul de stat in cadrul acestei masuri. Aceste restante insumeaza aproape 570 milioane de lei. In bugetul pe anul 2021, aceasta suma nu a fost inclusa, insa ministrul isi propune indentificarea unor solutii pentru acoperirea diferentei in anul viitor.
„Totodata, in legatura cu Programul Start-Up Nation, ultimul apel de finantare, cel din 2018, are alocat in bugetul pe anul acesta suma de 40 de milioane, necesara achitarii ultimelor 200 de contracte. Mai avem nevoie doar de certificarile de la fata locului, care sunt realizate de catre partenerii nostri – bancile cooptate in program. Sper ca, pana la finalul lunii decembrie, ministerul sa se achite de datorii, dar acest lucru depinde, asa cum am subliniat, si de atingerea obiectivelor asumate de catre beneficiari. Imi doresc ca acest program sa fie reluat si in anul 2022. In acest sens am realizat si arhitectura bugetului pentru anul viitor”, a completat Constantin-Daniel Cadariu.
Ministerul Economiei a precizat ca cea de-a treia masura instituita prin OUG 130/2020 - Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor a fost blocata in cursul acestui an, insa instrumentul a fost preluat de catre Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene prin Programul
Operational Competitivitate, Masura 4.1.1. „Investitii in activitati productive”, prin care microintreprinderile, firmele mici si mijlocii (IMM) vor putea obtine fonduri europene intre 50.000 si 1 milion de euro.
Viorica Ghinea
Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Autor: Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
PFA in IT: Atentie la alegerea codului CAEN si depasirea plafonului de TVA!
Citeste mai mult
Controale antifrauda: Ce risca administratorii care ignora somatia ANAF
Citeste mai mult
Masuri fiscale 2025: Ce aduce noul Program de Guvernare
Citeste mai mult
Arhivare documente: Cum si cat se pastreaza actele financiar-contabile?
Citeste mai mult
Drepturi de autor: Ce obligatii exista la depasirea plafonului de 300.000 lei
Citeste mai mult