Sesiune online ANAF: 5 raspunsuri pe care trebuie sa le stie orice PFA
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Am realizat o lista cu cele mai utile intrebari si explicatiile oferite de ANAF. Iata ce ar trebuie sa stie orice PFA despre noile case de marcat electronice!
Noile case de marcat: sesiune online ANAF

Contabilitatea in partida simpla

Impozitul minim pe cifra de afaceri Fiscalitate aplicata

Propriul meu plan de afaceri
1. Intrebare: Cum poate un PFA care isi tine singur contabilitatea sa depuna declaratia 4200?
Raspuns ANAF
PFA obtine certificat digital calificat, depune declaratia 150, apoi urmeaza indicatiile din instructiunile de depunere a declaratiei A4200 - pot fi gasite la link-ul: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/4200.html.
2. Intrebare: PFA-servicii infrumusetare, contabilitate in Saga. Ce cerinte trebuie sa intruneasca casa de marcat, din ce data trebuie sa o am (sa nu fiu pasibila de amenda), ce trebuie transmis catre Anaf si prin ce canal (am svp) si din ce data?
Raspuns ANAF
Operatorii economici au obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic (case de marcat generatie noua, definite la art. 3 alin. (2) dinOrdonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare), dupa cum urmeaza:
- incepand cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale,
- incepand cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.
Potrivit art 1 din OUG 44/2018, sanctiunea prevazuta la art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, pentru savarsirea, incepand cu aceste termen, a faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inlocuirea caselor de marcat din generatia veche cu aparatele de marcat dotate cu jurnal electronic se poate realiza pe doua cai:
- adaptarea aparatelor de marcat model vechi, atunci cand acest lucru este posibil, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
- achizitia de aparate de marcat electronice fiscale model nou.
Contraventiile referitoare la "nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic" (art. 10 lit. cc) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017.
Catre ANAF trebuie transmis lunar un set de date (obligatie instituita prin ART. III din HG 804/2017 si OPANAF 627/2018), sub forma unor fisiere .xml generate de aparatele de marcat. Toate casele de marcat cu jurnal electronic (generatia noua) genereaza aceste fisiere. In manualul de utilizare al fiecarui astfel de dispozitiv se regasesc informatii cu privire la modul in care utilizatorul actioneaza aparatul pentru generarea fisierelor si exportul acestora pe un mediu de stocare extern, in vederea transmiterii catre ANAF.
Instructiunile privind depunerea A4200 pot fi gasite la link-ul: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/4200.html
3. Intrebare: PFA-ul, fie in sistem real, fie norma de venit, cum va exporta jurnalul xml? Svp sau cu semnatura digitala? Este nevoie de angajarea unui contabil sau se va putea continua ca si pana acum.. Ne tinem noi evidenta fiscala?
Raspuns ANAF
Fiecare aparat dispune in manualul de utilizare de instructiuni privind modul de generare a fisierelor, inclusiv modul in care se exporta pe un mediu de stocare extern.
4. Intrebare: PFA-ul trebuie sa depuna lunar declaratia A4200? Pot imputernici pe cineva cu semnatura electronica pentru transmiterea declaratiei?
Raspuns ANAF
Da, daca aveti obligatia de a utiliza casa de marcat trebuie sa depuneti A4200. Pentru depunere, persoana care semneaza A4200 cu certificat digital calificat, trebuie sa fie inregistrata cu drept de depunere declaratii in numele utilizatorului (declaratia 150).
5. Intrebare: Se poate depune declaratia A4200 pentru pfa/ii/ prin SPV?
Raspuns ANAF
A4200 se depune prin portalul e-guvernare.ro.
Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri