Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

PFA cu sediu social in apartament. Care sunt obligatiile?

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Irina Dumitrescu la 08 Ian. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

PFA cu sediu social in apartament. Care sunt obligatiile?
Subiectul acestui studiu de caz este o PFA care urmeaza sa se autorizeze in vederea desfasurarii activitatii. Aceasta doreste sa isi desfasoare activitatea profesionala intr-una din camerele apartamentului in care domiciliaza titularul PFA in baza unui contract de comodat. Vom afla de la specialistul nostru care sunt obligatiile declarative ale titularului PFA in acest caz fata de autoritatile fiscale (Administratie Financiara, primarie). Acest lucru afectueaza in vreun fel nivelul impozitului pe cladire pe care il va avea de plata titularul PFA sau nu?

PFA cu sediu social in apartament: raspunsul specialistului


 In vederea stabilirii impozitului pe cladire, suprafata folosita pentru desfasurarea activitatii persoanei fizice autorizate se considera suprafata folosita in scop nerezidential.


Impozitul se calculeaza conform art. 459 din Codul fiscal, apartamentul fiind considerat o cladire cu destinatie mixta. Potrivit acestuia, in cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, conform art. 458.

Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:

   a) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457;
   b) in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 458 – pentru cladiri nerezidentiale.
 
Pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar suprafetele folosite in scop rezidential si nerezidential nu sunt evidentiate distinct, impozitul se calculeaza conform art. 458 din Codul fiscal daca exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica. In cazul in care nu exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul se calculeaza conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.

Prin sintagma "cheltuieli cu utilitatile" se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrica, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apa si canalizare.
 
In termen de 30 de zile de la schimbarea folosintei persoana fizica trebuie sa depuna declaratia de impunere la organul fiscal local, iar impozitul pe cladiri se determina in noile conditii incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator.
 



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu – Economist.

Autor: Irina Dumitrescu
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.36 din 21 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016