de Cecilia Pavelescu la 10 Aug. 2015 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Atentie! Aveti obligatia de a respecta toate criteriile minimale privind programele informatice, in cazul in care desfasurati activitati economice in calitate de PFA in domeniul financiar-contabil.
Registre si formulare financiar-contabile necesare PFA pentru inregistrarea veniturilor obtinute din activitati independente:
I. Registrul-jurnal de incasari si plati
Registrul-jurnal de incasari si plati ajuta la inregistrarea incasarilor si platilor aferente activitatii persoanelor care conduc evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla.
Cum functioneaza
Registrul trebuie realizat intr-un singur exemplar, iar pentru fiecare operatiune de incasare/plata se va face distinct inregistrarea, pe baza documentelor justificative.
Ce cuprind incasarile din Registrul-jurnal:
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare aduse la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);
- alte sume incasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalitati).
Ce cuprind platile din Registrul-jurnal:
Platile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- alte plati efectuate (de exemplu: penalitati, amenzi platite s.a.).
II. Registrul inventar
Reprezinta documentul contabil de inregistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate si se intocmeste intr-un singur exemplar de catre persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla.
Registrul inventar se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar si la incetarea activitatii.
Atentie! Registrul inventar se va arhiva si va pastra timp de 10 ani impreuna cu documentele justificative - pe baza carora a fost intocmit.
III. Fisa mijlocului fix
Se refera la evidenta imobilizarilor corporale si se realizeaza cu ajutorul codului 14-2-2.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii