Un proiect editorial marca Rentrop&Straton
Liderul informatiilor specializate din Romania
search
Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii
Stiri si noutati pentru PFA - Persoana fizica autorizata
Nu ratati

Depunerea online a formularelor 150 si 151: Cum functioneaza noua procedura

de Irina Dumitrescu la 24 Sep. 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Depunerea online a formularelor 150 si 151: Cum functioneaza noua procedura
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860 din 19 septembrie 2025, aproba Procedura privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta si modelul formularelor utilizate, respectiv cererile 150 si 151. Pana acum, pentru aprobarea cererilor era nevoie ca titularul certificatului sa se prezinte fizic la ghiseu, cu o serie de documente justificative.

Odata cu intrarea in vigoare a noilor reguli, Formularul 150 („Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”) si Formularul 151 („Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online”) pot fi transmise exclusiv electronic, cu semnatura electronica calificata. Prin aceste prevederi, ANAF urmareste simplificarea relatiei contribuabililor cu administratia fiscala, reducerea birocratiei si cresterea gradului de digitalizare a serviciilor publice.

Ce prevede O.A.N.A.F. nr. 2.213/2025

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce prevede O.A.N.A.F. nr. 2.213/2025
Ordinul aproba Procedura privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta si modelul formularelor utilizate in procedura, respectiv cererile 150 si 151.

Declaratiile fiscale se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Pentru semnarea declaratiilor fiscale care se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta se utilizeaza semnatura electronica calificata, in conditiile Legii nr. 214/2024.

Inregistrarea certificatelor calificate si a titularilor acestora ca utilizatori ai serviciului Depunere declaratii online se efectueaza pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin completarea si transmiterea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat".

Cererea se semneaza electronic

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Cererea se semneaza electronic

Cererea se semneaza electronic de catre contribuabilul persoana fizica, reprezentantul legal al persoanei juridice/reprezentantul desemnat al entitatii fara personalitate juridica sau de imputernicit si este insotita, daca este cazul, de documentul de imputernicire semnat electronic cu certificat calificat sau de documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul, printr-un fisier care contine documentele justificative ale datelor completate in cerere.


In situatia in care cererea nu se semneaza electronic, aceasta se depune la sediul oricarui organ fiscal central, insotita de documentul de imputernicire sau de documentul care atesta calitatea persoanei care a contribuabilul.

Imputernicirea poate imbraca forma de inscris sub semnatura privata, caz in care imputernicitul trebuie sa depuna originalul imputernicirii. In situatia in care nu se depune originalul imputernicirii, imputernicitul depune o copie legalizata, in conformitate cu prevederile art. 18 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

In cazul reprezentarii contribuabilului in relatia cu organul fiscal prin avocat, consultant fiscal sau expert contabil, forma si continutul imputernicirii sunt cele prevazute de dispozitiile legale privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, consultant fiscal sau expert contabil, dupa caz.

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Revocarea dreptului de utilizare a serviciului

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online se solicita de catre contribuabil sau reprezentantul/imputernicitul acestuia, prin completarea si transmiterea formularului 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online".


Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


Sursa: PortalCodulFiscal.ro

Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Articole pe acelasi subiect




Cele mai citite stiri

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii
Descarca GRATUIT Raportul Special

Taxe PFA 2025 baza de calcul privind CASS si exceptii

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

RSS RSS Flux RSS 2.0Sitemap XML Sitemap XMLDespre cookiesParterneri PortalPFATermeni si conditiiContact