Formularul 800: Ce trebuie sa faci daca nu primesti facturile prin RO e-Factura
de Laura Profeanu la 09 Oct. 2025
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cuprins
Conform procedurii aprobate, beneficiarii au dreptul si obligatia de a sesiza Fiscul atunci cand nu primesc facturile prin sistemul national RO e-Factura pentru tranzactii in care plata a fost efectuata simultan cu livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor.
Formularul (800) "Notificare privind facturile pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru care plata se face la momentul livrarii/prestarii, netransmise prin sistemul RO e-Factura in termenul prevazut la art. 10 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021" se completeaza si se transmite de catre beneficiarii care nu primesc facturile pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru care plata a fost efectuata la momentul livrarii/prestarii, efectuate de persoanele impozabile ce au obligatia de a transmite facturile catre destinatari, in termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii la art. 319 alin. 16) din Codul fiscal, care prevede: ”persoana impozabila are obligatia de a emite o factura cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.
De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri/prestare de servicii cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa”.
Formularul se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.
De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri/prestare de servicii cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa”.

Propriul meu plan de afaceri

Radiere SRL PFA II IF

Cartea Verde a impozitului pe venit si a contributiilor
Formularul se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.
Cum se completeaza formularul 800
Sectiunea I
Caseta "Denumire" se completeaza cu denumirea beneficiarului care nu a primit facturile pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii pentru care plata a fost efectuata la momentul livrarii/prestarii prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura.
Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de identificare fiscala atribuit beneficiarului, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
In situatia in care formularul se completeaza de catre imputernicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se inscriu codul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent beneficiarului pentru care se completeaza formularul, precum si datele de identificare ale acestuia.
Caseta "Domiciliul fiscal" se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal al beneficiarului.
Sectiunea II
Se marcheaza cu "X" in functie de reprezentarea beneficiarului in relatia cu organul fiscal, prin imputernicit/reprezentant legal, si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal de catre imputernicit a actului de imputernicire, in original sau in copie legalizata, sau numarul si data documentului care atesta calitatea de reprezentant legal.
Date de identificare
Se completeaza cu datele de identificare ale imputernicitului/reprezentantului legal, dupa caz.
Sectiunea III
Se completeaza cu informatiile privind data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile/data platii, precum si valoarea totala a bunurilor livrate/serviciilor prestate.
In cadrul acestei sectiuni este atasat documentul care atesta data livrarii de bunuri/prestarii de servicii, precum si documentul care atesta plata efectuata.
Caseta "Numele persoanei care face cererea" se completeaza cu numele persoanei care intocmeste formularul (800).
Caseta "Functia/Calitatea" se completeaza cu functia/calitatea pe care o are persoana care intocmeste formularul (800). In situatia in care formularul (800) se completeaza de catre imputernicit/reprezentantul legal, desemnat potrivit legii, se inscrie "Imputernicit" sau "Reprezentant legal", dupa caz.
Formularul se arhiveaza in format electronic.
Temei legal: Ordinul ANAF nr. 2.229/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 895/30.09.2025.
Sursa: PortalCodulFiscal.ro
Laura Profeanu
Sunt expert contabil activ din anul 2006, expert contabil judiciar activ din 2009, auditor financiar activ din anul 2009 si consultant fiscal activ din anul 2013.
Autor: Sunt expert contabil activ din anul 2006, expert contabil judiciar activ din 2009, auditor financiar activ din anul 2009 si consultant fiscal activ din anul 2013.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
PFA cu un angajat: Poate acorda facilitatea de educatie timpurie prevazuta de Codul Fiscal?
Citeste mai mult
Prestari servicii intracomunitare efectuate de PFA: Care sunt implicatiile fiscale?
Citeste mai mult
Venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal: Cine plateste impozit si exceptii
Citeste mai mult
Vanzarile la distanta, in vizorul inspectorilor ANAF: Operatiune de amploare impotriva evaziunii din comertul online
Citeste mai mult
TVA deductibila: Rezolvati rapid si perfect legal orice problema legata de deducerea TVA!
Citeste mai mult
