Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Radiere Intreprindere Individuala: cum se face si care sunt pasii de parcurs?


de Alina Ilie la 09 Mai. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Radiere Intreprindere Individuala: cum se face si care sunt pasii de parcurs?
In articolul de astazi ne propunem sa aflam care sunt procedurile (demersurile la ONRC si ANAF) pentru inchiderea (radierea) unei intreprinderi individuale. De asemenea, vom stabili ce declaratie se depune la ANAF pentru modificarea vectorilor fiscali la Intreprindere individuala: D010 sau D700.


Potrivit art. 120 alin. (5) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea au obligatia de a depune la organul fiscal competent Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
 
Este necesar sa depuneti declaratia unica prin care se recalculeaza taxele datorate pentru anul in curs pentru perioada de activitate. Declaratia unica se depune in termen de maxim 30 de zile de la data rezolutiei de radiere eliberata de ONRC.
 
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale sunt prevazute https://www.onrc.ro/index.php/ro/dizolvari-lichidari-radieri/persoane-fizice/ghid-desfiintari-pfa-ii-if
 
Cererea de radiere si inscrisurile prevazute de lege, indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la sediul oficiului registrului comertului din raza judetului unde se afla sediul profesional direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica, prin portalul de servicii https://portal.onrc.ro/, va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica calificata.
 
Dupa obtinerea certificatului de radiere se va depune si formularul 700 in care se va completa date cu privire la starea contrbuabilului, avand in vedere reglementarile din Instructiunile de completare a D700 aprobate prin OPANAF 1699/2021, in care se prevede ca D700 se depune si pentru:
 
- radierea inregistrarii fiscale a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere
 
In cazul depunerii declaratiei de radiere prin mijloace electronice de transmitere la distanta actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, se va anexa in format electronic, iar certificatul de inregistrare fiscala va fi transmis organului fiscal competent, fie prin posta, cu confirmare de primire, fie prin depunerea la organul fiscal competent, in vederea anularii acestuia.
 
Prin urmare, fiscal, trebuie sa depuna declaratia unica pentru anul 2022 si in termen de 30 de zile de la radiere se depune si declaratia unica pentru anul 2023 si D 700, unde se completeaza capitalul cu date privind starea contribuabilului.
 
 
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 
 

 


Alina Ilie Autor: Alina Ilie

Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata. 
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.76 din 33 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016