Radiere intreprindere individuala: pasi de urmat, declaratii si termene
de Redactia PortalPFA la 12 Oct. 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Radiere intreprindere individuala: pasi de urmat si obligatii declarative
Potrivit art. 120 alin. (5) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea au obligatia de a depune la organul fiscal competent Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.Este necesar sa depuneti declaratia unica prin care se recalculeaza taxele datorate pentru anul in curs pentru perioada de activitate. Declaratia unica se depune in termen de maxim 30 de zile de la data rezolutiei de radiere eliberata de ONRC.
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale sunt prevazute pe siteul ONRC.

3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia

Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025
Cererea de radiere si inscrisurile prevazute de lege, indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la sediul oficiului registrului comertului din raza judetului unde se afla sediul profesional direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica, prin portalul de servicii https://portal.onrc.ro/, va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica calificata.
Dupa obtinerea certificatului de radiere se va depune si formularul 700 in care se va completa date cu privire la starea contrbuabilului, avand in vedere reglementarile din Instructiunile de completare a D700 aprobate prin OPANAF 1699/2021, in care se prevede ca D700 se depune si pentru:
- radierea inregistrarii fiscale a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere
Atentie! In cazul depunerii declaratiei de radiere prin mijloace electronice de transmitere la distanta actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, se va anexa in format electronic, iar certificatul de inregistrare fiscala va fi transmis organului fiscal competent, fie prin posta, cu confirmare de primire, fie prin depunerea la organul fiscal competent, in vederea anularii acestuia.
Prin urmare, fiscal, trebuie sa depuna declaratia unica pentru anul 2023 si 700, unde se completeaza capitalul cu date privind starea contribuabilului.
Din punct de vedere TVA, in cazul incetarii desfasurarii de operatiuni care dau drept de deducere a taxei sau in cazul incetarii activitatii sale economice, orice persoana inregistrata conform prezentului articol va anunta in scris organele fiscale competente in termen de 15 zile de la producerea oricaruia dintre aceste evenimente in scopul scoaterii din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA. Prin norme procedurale se stabilesc data de la care are loc scoaterea din evidenta si procedura aplicabila.
Potrivit prevederilor pct. 88 alin.16 din NM, persoana impozabila care a solicitat anularea inregistrarii in scopuri de TVA are obligatia, indiferent de perioada fiscala utilizata, sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323 din Codul fiscal pana la data de 25 a lunii in care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA.
Cat despre bunurile aflate in proprietatea II, acestea pot fi vandute catre PF anterior depunerii cererii de radiere. Aveti mare grija in schimb ca valoarea de vanzare sa fie valoarea de piata in cazul in care bunurile vor fi vandute catre PF titular al II.
Citeste si: Radiere PFA: care sunt obligatiile fiscale?
Informatii oferite in luna octombrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com
Redactia PortalPFA
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Autor: Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
Drepturi si obligatii legale ale unei PFA
Citeste mai mult
Cand se considera ca PFA si SRL sunt intreprinderi legate?
Citeste mai mult
Luni, 21 iulie 2025: termen-limita pentru notificarea privind sistemul TVA la incasare
Citeste mai mult
Legea austeritatii a fost publicata în Monitorul Oficial: Consulta lista masurilor fiscale
Citeste mai mult
Declaratia Unica: Ce aduce nou formularul actualizat propus de ANAF
Citeste mai mult
