Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Segmentarea pietei: 5 aspecte vitale pentru sustenabilitate pe termen lung


de Redactia PortalPFA la 09 Feb. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Segmentarea pietei: 5 aspecte vitale pentru sustenabilitate pe termen lung
In mediul dinamic de afaceri din prezent, adaptarea la nevoile si preferintele diverse ale clientilor devine esentiala pentru succesul pe termen lung al unui business.


Conform unui studiu realizat de McKinsey, 71% dintre consumatori se asteapta ca businessurile sa le ofere experiente personalizate de cumparaturi.

 

Un aspect deosebit de valoros in acest sens este segmentarea pietei, adica diviziunea detaliata a clientiilor pe categorii, astfel incat companiile sa raspunda mai precis si anticipat la modificarile comportamentului clientilor.

 

Descopera in continuare 5 aspecte importante pe care ti le ofera segmentarea pietei, pentru a obtine sustenabilitate pe termen lung.

1. Cunoasterea profunda a nevoilor clientilor

Primul beneficiu pe care ti-l poate oferi o segmentare a pietei este intelegerea nevoilor si a aspiratiilor clientilor. Acest lucru iti permite sa iti concentrezi resursele financiare si umane, pentru a satisface nevoile si aspiratiile celor mai profitabile segmente de clienti.

Iata cateva exemple de investitii care te pot ajuta sa identifici care sunt cele mai profitabile segmente de clienti si ce nevoi au:

  • Implementarea unor sisteme avansate de analiza a datelor. Acestea pot sa evalueze datele referitoare la achizitii, preferinte si feedback, ajutand la identificarea modelelor si a tendintelor viitoare de comportament.
  • Realizarea unor sondaje si studii de piata care sa ofere informatii specifice si detaliate despre nevoile si preferintele clientilor.
  • Implementarea unui sistem de urmarire a comportamentului utilizatorilor pe site, pentru a obtine o imagine mai detaliata a modului in care clientii interactioneaza cu produsele ori serviciile afisate.
 

Toate aceste solutii presupun actiuni complexe pentru colectarea unor date de calitate, care sa iti permita sa iei cele mai bune decizii pentru dezvoltarea businessului tau. Din acest motiv, este nevoie sa suporti anumite cheltuieli de pe urma carora poti vedea cresteri substantiale in profitul businessului tau pe termen lung. Daca nu dispui de capitalul propriu necesar, apeleaza la un imprumut pentru afaceri de la un IFN (Institutie Financiara Nebancara).

 

Poti obtine pana la 100.000 RON printr-un proces 100% online. Imprumuturile de pana la 35.000 RON pot fi obtinute doar cu ajutorul extrasului de cont, in timp ce, pentru imprumuturi mai mari, ai nevoie si de ultima balanta disponibila.

Perioada de rambursare este intre 12 si 36 de luni pentru capital de lucru, pana la 48 de luni mixt si pana la 60 de luni pentru investitii.

In ceea ce priveste dobanda, aceasta este una variabila, in functie de valoarea ROBOR la 6 luni.

In cazul in care intampini situatii neprevazute, care te impiedica sa-ti platesti rata, poti sa o amani pentru 30 de zile, o singura data pe durata creditului, daca ai un comportament bun de plata la creditele in derulare.


2. Crearea unor servicii si produse personalizate

Un alt beneficiu pe care il poti obtine in urma segmentarii pietei este crearea unor servicii si produse personalizate pentru clienti. 

Sa luam ca exemplu industria fashion, unde segmentarea pietei joac? un rol crucial in crearea produselor personalizate. Prin segmentarea pietei, poti  identifica diverse categorii de clienti, in functie de hobby-urile lor, preferintele de stil, inaltime sau varsta.  

Mai apoi, pentru fiecare categorie, designul, dimensiunile si materialele pot fi adaptate astfel incat sa se potriveasca nevoilor si preferintelor specifice. 


3. Eficientizarea operationala

In stransa legatura cu crearea unor servicii si produse personalizate, segmentarea pietei iti ofera si indicii despre modalitatile de eficientizare operationala in care poti sa investesti.

De exemplu, prin segmentarea pietei, poti sa identifici si sa anticipezi cerintele specifice ale fiecarui segment de clienti. Aceasta intelegere detaliata iti permite o gestionare mai eficienta a stocurilor, concentrandu-te pe productia si pe stocarea produselor care se adreseaza direct nevoilor clientilor din fiecare segment.

Totodata, si eficientizarea proceselor de productie este posibila aici. Daca observi ca cel mai mare segment de clienti apreciaza produsele personalizate, atunci poti sa investesti in echipamente care sa automatizeze aceste procese si care sa fie flexibile, in functie de preferintele de personalizare ale clientilor.


4. Dezvoltarea unor strategii eficiente de marketing si vanzari

Segmentarea pietei iti permite si o personalizare mai eficienta a strategiilor de marketing si de vanzari. Prin adaptarea mesajelor si a tacticii pentru fiecare segment de clienti, resursele financiare si umane pot fi alocate in mod inteligent si concentrate pe canalele si metodele care au cel mai mare impact asupra grupului tinta.

In acest sens, pe langa investitiile in campanii de marketing personalizate, poti sa investesti si in sisteme avansate de gestionare a relatiilor cu clientii (CRM). Acestea iti permit sa efectuezi interactiuni personalizate, in functie de nevoile si de istoricul fiecarui segment de clienti. 


5. Identificarea de noi oportunitati

Nu in ultimul rand, segmentarea pietei te ajuta sa vezi dincolo de orizonturi. Atunci cand cunosti detalii despre clientii tai actuali, dar si despre clientii potentiali, ai posibilitatea de a anticipa modificarile nevoilor acestora si, implicit, schimbarile comportamentului lor de cumparare. Astfel, poti sa implementezi idei inovatoare, care sa preintampine aceste modificari si care sa te pozitioneze in fata competitorilor.

 

De exemplu, timpul si modul in care au loc achizitiile ar putea suferi modificari la nivel global, in ceea ce priveste consumatorii. Conform unor date publicate de McKinsey, pana in 2025, ¼ din achizitiile globale vor avea loc online. Pentru a preintampina aceasta tendinta, poti sa integrezi realitatea augmentat? (AR) in website-ul tau. Astfel, prin intermediul site-ului web, clientii vor putea sa vizualizeze produsele in mediul lor real, testandu-le virtual, inainte de a le achizitiona.

 

Concluzionand, segmentarea pietei se dovedeste a fi un instrument esential pentru construirea unui business sustenabil. Foloseste-te de informatiile din acest articol si pune in aplicare metodele care se potrivesc cel mai bine specificului businessului tau.

 

sursa foto: Shutterstock


 

Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016