Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

ANAF raspunde: tot ce trebuie sa stii despre veniturile obtinute din activitati independente


de Ana Tudor la 16 Iul. 2015
4 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF raspunde: tot ce trebuie sa stii despre veniturile obtinute din activitati independente
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat o sesiune de consultanta online, pe tema veniturilor din activitati independente.


In cadrul acestei sesiuni contribuabilii au adresat intrebari despre modalitatea de decontare pe PFA, modalitati de inchidere a PFA care nu mai desfasoara activitate, aportul personal de bani, retragerile si Registrul de Incasari si Plati, la care au primit raspunsuri avizate direct de la specialistii ANAF.

Va prezentam cele mai interesante intrebari si raspunsuri din sesiunea de consultanta online ANAF, pe tema veniturilor din activitati independente.

1. Ca PFA cu norma, imi trebuie contract pentru fiecare activitate pe care o prestez? Sau e suficienta factura/bonul de casa?

In situatia in care activitatea pe care o desfasurati ca persoana fizica autorizata este supusa impunerii pe baza normelor anuale de venit, nu aveti obligatii privind evidenta contabila. Aveti doar obligatia de a completa numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala.
Ca urmare, pentru indeplinirea acestei obligatii, veti utiliza pentru inregistrarea veniturilor, ca documente justificative, factura sau bonurile fiscale emise, dupa caz, in functie si de specificul activitatii desfasurate.

2. Veniturile obtinute de o persoana fizica din vanzarea de fotografii pe site-uri de specialitate din strainatate, cu retinerea impozitului la sursa, se mai impoziteaza si in Romania?

Pentru veniturile realizate din Romania sau din strainatate exista obligatia declararii acestora si a platii impozitului pe venit. Contribuabilii persoane fizice rezidente care, pentru acelasi venit si in decursul aceleiasi perioade impozabile, sunt supusi impozitului pe venit atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate, au dreptul la deducerea din impozitul pe venit datorat in Romania a impozitului platit in strainatate (in conditiile art. 91 Lg. 571/2003) si totodata au obligatia depunerii formularului 201 "Declaratie privind veniturile realizate din strainatate".

3. Buna ziua. Sunt PFA nou infiintat, neplatitor de TVA, activitati independente, cod CAEN 6201. Deoarece am primit informatii contradictorii de la diversi contabili, am cateva intrebari:

- Aportul personal de bani (depunerea de numerar, de catre mine, in contul bancar al PFA-ului meu) trebuie inregistrat in Registrul de Incasari si Plati?

- Retragerile din contul de PFA (la bancomat sau/si transfer bancar in contul personal) trebuie inregistrate in Registrul de Incasari si Plati?

- Inteleg ca de la 1 martie 2015, incasarile si platile din Registrul de Incasari si Plati trebuie totalizate si lunar. Aporturile personale de bani si retragerile mentionate mai sus la punctele 1) si 2) trebuie excluse din calculul acestui total?

- Pentru realizarea activitatii PFA, voi folosi un laptop personal cumparat din fonduri personale inainte cu 12 luni de infiintarea PFA. Trebuie trecut acest laptop in Registrul Inventar?

- Voi lucra in urmatoarele 12 luni cu clienti din SUA si Canada, de la care voi avea incasari exclusiv prin banca (deci nu prin numerar). Codul CAEN este 6201. Am nevoie de casa de marcat in acest moment?

- Am infiintat PFA-ul prin Registrul Comertului. Am fost la ANAF deja sa depun formularul 220. Nu mi s-a spus de un alt formular care ar trebui depus, insa am citit pe diverse forumuri ca trebuia sa depun la infiintare si formularul 070 pentru inregistrare fiscala. Trebuia?

Potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.170/ 2015 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, registrul-jurnal de incasari si plati se intocmeste intr-un exemplar, inregistrarea operatiunilor pe baza documentelor justificative facandu-se distinct, pe fiecare operatiune de incasare/plata.
In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.
Incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare aduse la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);
- alte sume incasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalitati).
Platile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- alte plati efectuate (de exemplu: penalitati, amenzi platite s.a.).
Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar.
In situatia in care laptopul este adus ca aport in natura la desfasurarea activitatii, acesta se inscrie in Registrul-inventar.

In ceea ce priveste acivitatea pe o veti desfasura cu clienti din SUA si Canada, de la care veti avea incasari exclusiv prin banca, nu aveti obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, acestea se utilizeaza doar pentru incasarea numerarului .(OUG nr.28/1999).

Persoanele fizice care desfasoara o activitate autorizata la Oficiile Registrului Comertului trebuie sa completeze formularul 070 DOAR in situatia in care intervin modificari fata de datele initiale declarate la Registrul Comertului (de ex: devine platitor de TVA, devine angajator...etc.).

4. Am un PFA de jurnalist si organizator de evenimente (PR). As dori sa stiu ce pot deconta pe PFA, ce pot scadea din profit ca si cheltuieli.

Venitul net anual, din activitati independente obtinut de catre persoanele fizice autorizate, care sunt impuse in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri.
Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
- sa respecte regulile privind amortizarea.
Cheltuielile deductibile limitat, respectiv cheltuielile nedeductibile sunt prevazute la art. 48 alin.5), respectiv alin.7) din Codul fiscal.

5. Sotul are un pfa cu norma si presteaza un serviciu intracomunitar (emite o factura de salariu. Ce declaratii am obligatia sa depun? Am doua certificate fiscale. Unul de la registrul comertului si unul de la ag. nationala de la administrare fiscala.

Contribuabilii care incep o activitate independenta in cursul anului fiscal, sunt obligati sa depuna la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi au domiciliul, Declaratia privind venitul estimat/norma de venit, in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii (formularul 220).
Totodata, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente, au obligatia de a plati contributii sociale obligatorii.
In cazul contributiilor de asigurari sociale de sanatate, platile anticipate, se stabiliesc in baza declaratiei privind venitul estimat/norma de venit, depusa, iar pentru contributiile de asigurari sociale*), platile anticipate se calculeaza in baza Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (formualrul 600), care se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilii isi au domiciliul, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.

*) Persoanele care realizeaza venituri din activitati independente si care obtin in acelasi timp venituri din salarii sau asimilate salariilor si orice alte venituri din desfasurarea unei activitati dependente, venituri din pensii si venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, asigurate in sistemul public de pensii, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, nu datoreaza contributia de asigurari sociale asupra veniturilor din activitati independente.

In ceea ce priveste prestarea de servicii intracomunitare, aveti obligatia sa va inregistrati in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare (conform art.153^1 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal) inainte de prestarea serviciului, prin depunerea Declaratiei de inregistrare in scopuri de TVA/Declaratie de mentiuni pentru alte persoane care efectueaza achizitii intracomunitare sau pentru servicii (091) si totodata sa solicitati organului fiscal si inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari, prin depunerea Cererii de inregistrare in/ radiere din/ Registrul operatorilor intracomunitari (095) odata cu inregistrarea in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare. De asemenea, aveti obligatia sa depuneti Declaratia recapitulativa (390) VIES pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care ati prestat serviciul respectiv.
Dar nu intelegem la ce va referiti cand mentionati ca pentru prestarile de serviciu se emite o factura de salariu, intrucat salariile nu se platesc in baza unei facturi, ci a unui contract de munca.

Sursa: ANAF



Autor: Ana Tudor


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.15 din 75 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 4 comentariiAdauga comentariul tau

owazidatox 2019-03-13 12:53:21

http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/ - Buy Amoxicillin Amoxicillin 500 Mg http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/

ocifaqowekb 2019-03-13 12:24:06

http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/ - Amoxicillin Buy Amoxicillin http://theprettyguineapig.com/amoxicillin/

kolyasglopy 2018-10-16 18:26:21

??????!!! ??????? ?????????? ???????? ?????????? ??? ????????? ?????? ??????? ???????? ??????? ???? ??????? ??? ???????? ?? ?????? ??????? ? ?? ????? ??????? ???????.?? ?????????? ? ??????? ??? ????? ???????? ? ?? ???? ???????, ???? ????? ?? ???????? ??????.? ??? ?? ?????? ?????? ? ??? ?????????? ??????? ? ?????? ??????? ? ???????? , ?? ??? ?????? ??????????? ???????????? ? ?????????????.

ogetouburelke 2018-09-07 12:04:59

http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytotec.site.ankor

Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016