Incetarea activitatii PFA: etapele de lichidare
de Victor Achim la 10 Iul. 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sumele reprezentand contravaloarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii vor fi trecute in venitul brut al afacerii in cazul incetarii definitive a acesteia sau in patrimoniul personal al contribuabilului.
Atentie! Trecerea veniturilor in patrimoniul personal al contribuabilului este considerata instrainare.
Bunurile aflate in aceasta situatie vor fi evaluate la preturile practicate pe piata, ori stabilite prin expertiza tehnica. In cazul in care nu au caracteristici speciale, pot fi comparate sub aspectul valorii cu alte bunuri similare aflate pe piata, fara sa fie necesara expertiza.
Impozit MICRO Tratament fiscal 2025
Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
In cazul incetarii definitive a activitatii, din punct de vedere fiscal, sumele obtinute din valorificarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii, inscrise in Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar si altele asemenea, precum si stocurile de materii prime, materiale, produse finite si marfuri se includ in venitul brut.
In cazul incetarii activitatii, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente au obligatia de a depune la organul fiscal competent o declaratie, insotita de documente justificative, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului, in vederea recalcularii platilor anticipate.
Formularul 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (OPANAF 184/2013) se utilizeaza pentru declararea veniturilor si cheltuielilor estimate a se realiza in anul de impunere, pentru exercitarea optiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net, precum si pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, potrivit legii.
Vezi AICI etapele lichidarii pentru PFA >>
Autor: Victor Achim
Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
Fisa sintetica pe platitor: ce este, care sunt avantajele ei si cum o obtinem de la ANAF
Citeste mai mult
Cazuri reale din inspectiile ANAF: Venituri salariale mascate si deduceri de TVA nejustificate
Citeste mai mult
Cum sa deduci corect cheltuielile PFA: Conditii si documente necesare
Citeste mai mult
Cum sa lucrezi eficient in SAGA: Operare, exemple practice si recomandari pentru PFA
Citeste mai mult
ANAF a actualizat formularele privind inregistrarea in scopuri de TVA
Citeste mai mult





