Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Bonificatie la plata impozitului pe profit. Este necesara inregistrarea reducerii?

de Redactia PortalPFA la 13 Mai. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Bonificatie la plata impozitului pe profit. Este necesara inregistrarea reducerii?
Vom afla de la expert cum se procedeaza in urma scutirii cu 5% a impozitului pe profit dupa aplicarea prin optiune a sistemului split TVA. Un contribuabil se intreaba daca bonificatia de 5% se evidentiaza in Declaratia 101 si cum se va inregistra nota contabila 691 = 441.

Iata raspunsul specialistului!


 Rezultatul fiscal se stabileste extracontabil si se prezinta in Registrul de evidenta fiscala, in Declaratia101 “Declaratia privind impozitul pe profit”, iar anumite informatii si in Notele explicative la situatiile financiare. Acesta nu este prezentat in bilant sau in contul de profit si pierdere. Fata de prezentarea in contul de profit si pierdere a veniturilor si cheltuielilor dupa natura acestora, in Declaratia 101 “Declaratia privind impozitul pe profit”, veniturile si cheltuielile sunt prezentate in prima parte, in totalitatea lor, incluzand si impozitul pe profit, iar mai apoi acestea sunt tratate si clasificate in conformitate cu regulile fiscale.

Prin urmare,nu veti inregistra reducerea de 5% ca urmare a aplicarii sistemului split tva prin nota contabila distincta in contabilitate, insa este obligatoriu sa completati elementele luate in calcul la determinarea impozitului pe profit in Registrul de evidenta fiscala pentru exercitiul financiar incheiat.

La pct. 8 din Normele metodologice, se prevede ca:

„8. In aplicarea prevederilor art. 19 alin. (7) din Codul fiscal, pentru calculul rezultatului fiscal contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca un registru de evidenta fiscala, tinut in forma scrisa sau electronica, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor. In registrul de evidenta fiscala trebuie inscrise veniturile si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile aplicabile, potrivit art. 19 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile neimpozabile potrivit art. 23 din Codul fiscal, deducerile fiscale, elementele similare veniturilor, elementele similare cheltuielilor, cheltuielile nedeductibile, potrivit art. 25 din Codul fiscal, precum si orice informatie cuprinsa in declaratia fiscala, obtinuta in urma unor prelucrari ale datelor furnizate de inregistrarile contabile. Evidentierea veniturilor si a cheltuielilor aferente se efectueaza pe natura economica, prin totalizarea acestora pe trimestru si/sau an fiscal, dupa caz."

In concluzie, veti inregistra nota contabila 691 = 441 direct cu suma de plata asa cum rezulta din REF; in ce priveste Declaratia privind impozitul pe profit veti trece la randul 46 suma aferenta reducerii de 5% a impozitului pe profit conform O.G. nr. 23/2017 , iar in Registrul de evidenta fiscala veti evidentia corespunzator aceasta reducere acordata,astfel incat sa existe concordanta intre Registrul de evidenta fiscala si Declaratia 101 completata.

 






Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.

Autor: Redactia PortalPFA
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016