Ce se intampla in cazul decesului unui PFA: Pot mostenitorii sa continue activitatea?
de Ana Tudor la 24 Iul. 2015 Exclusiv
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legislatia in vigoare arata ca este posibila continuarea activitatii in cazul decesului titularului, prin preluarea de catre mostenitori, doar in cazul societatilor comerciale, potrivit Legii nr.31/1990.
In cazul decesului unui PFA, transferul activului catre un PFA nou NU este posibil. Art. 21 lit. a) din OUG 44/2008 arata ca in cazul decesului, PFA isi inceteaza activitatea si este radiata din registrul comertului.
Suma reprezentand contravaloarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii care trec la incetarea definitiva a acesteia in patrimoniul personal al contribuabilului se include in venitul brut. Operatiunea de trecere a bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii in patrimoniul personal al contribuabilului este considerata din punct de vedere fiscal o instrainare, evaluarea bunurilor si drepturilor facandu-se la preturile practicate pe piata sau stabilite prin expertiza tehnica.
Contabilitatea in partida simpla
Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025
Cresterea prepelitelor japoneze
Asadar, in cazul incetarii definitive a activitatii ca urmare a decesului contribuabilului, din punct de vedere fiscal, sumele obtinute din valorificarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii, inscrise in Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar si altele asemenea, precum si stocurile de materii prime, materiale, produse finite si marfuri se includ in venitul brut.
In aceasta situatie, trebuie sa depuneti declaratia 200, impreuna cu certificatul de deces. In aceasta ultima declaratie aveti obligatia reflectarii tuturor veniturilor obtinute inclusiv din valorificarea bunurilor din patrimoniul afacerii (obiecte de inventar, mijloace fizice, etc) si a cheltuielilor aferente.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
Instalare panouri fotovoltaice: Monografie contabila prosumator
Citeste mai mult
ANAF a descoperit fraude de 35 de milioane de euro in transportul alternativ: Tot mai multi soferi aleg statutul de PFA
Citeste mai mult
Indicatori noi introdusi in analiza de risc: Cum se schimba analiza contribuabililor
Citeste mai mult
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Citeste mai mult
ANAF va stabili din oficiu taxele celor care nu au depus Declaratia Unica
Citeste mai mult





