Ce se intampla in cazul decesului unui PFA: Pot mostenitorii sa continue activitatea?
de Ana Tudor la 24 Iul. 2015 Exclusiv
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legislatia in vigoare arata ca este posibila continuarea activitatii in cazul decesului titularului, prin preluarea de catre mostenitori, doar in cazul societatilor comerciale, potrivit Legii nr.31/1990.
In cazul decesului unui PFA, transferul activului catre un PFA nou NU este posibil. Art. 21 lit. a) din OUG 44/2008 arata ca in cazul decesului, PFA isi inceteaza activitatea si este radiata din registrul comertului.
Suma reprezentand contravaloarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii care trec la incetarea definitiva a acesteia in patrimoniul personal al contribuabilului se include in venitul brut. Operatiunea de trecere a bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii in patrimoniul personal al contribuabilului este considerata din punct de vedere fiscal o instrainare, evaluarea bunurilor si drepturilor facandu-se la preturile practicate pe piata sau stabilite prin expertiza tehnica.

Cultura castravetelui anti-diabet

Impozitul minim pe cifra de afaceri Fiscalitate aplicata

Radiere SRL PFA II IF
Asadar, in cazul incetarii definitive a activitatii ca urmare a decesului contribuabilului, din punct de vedere fiscal, sumele obtinute din valorificarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii, inscrise in Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar si altele asemenea, precum si stocurile de materii prime, materiale, produse finite si marfuri se includ in venitul brut.
In aceasta situatie, trebuie sa depuneti declaratia 200, impreuna cu certificatul de deces. In aceasta ultima declaratie aveti obligatia reflectarii tuturor veniturilor obtinute inclusiv din valorificarea bunurilor din patrimoniul afacerii (obiecte de inventar, mijloace fizice, etc) si a cheltuielilor aferente.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
PFA activitati independente: Cum te poti asigura in sistemul public de sanatate incepand cu august 2025
Citeste mai mult
Norme metodologice TVA: Modificari esentiale incepand cu 1 august 2025
Citeste mai mult
Deducere TVA bon fiscal 2025: Conditii pentru a fi considerat factura simplificata (TVA deductibil)
Citeste mai mult
Ce obligatii fiscale ai daca incasezi chirii de peste 300.000 lei pe an
Citeste mai mult
Subventie si fonduri nerambursabile primite de PFA: Cum se inregistreaza in SAGA PS
Citeste mai mult
