Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Colaborare intre SRL si PFA - care sunt conditiile?


de Redactia PortalPFA la 28 Sep. 2021
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Colaborare intre SRL si PFA - care sunt conditiile?
Colaborarea intre SRL si PFA nu este un subiect nou in vremurile noastre, insa nu multi contribuabili cunosc in detaliu baza legala.


Asadar, luam drept exemplu situatia unei SRL cu activitate de coafura si servicii de infrumusetare care doreste sa colaboreze cu o PFAcoafor. Urmeaza sa ii puna la dispozitie un scaun de coafor in spatiul in care SRL-ul isi desfasoara activitatea, asa cum se procedeaza, de regula, in astfel de cazuri.
 
Cum se procedeaza cand se face o colaborare intre SRL si PFA, ne explica specialistul nostru. 
 

Colaborare intre SRL si PFA: raspunsul specialistului

 
Temeiul legal al unei astfel de colaborari este reprezentat de principiul libertatii contractuale consacrat de Codul civil care la art. 1169 statueaza ca partile sunt libere sa incheie orice contracte si sa determine continutul acestora, in limitele impuse de lege, de ordinea publica si de bunele moravuri.
 
Din aceasta perspectiva, in raport cu informatia furnizata pot fi identificate cel putin trei modalitati de colaborare intre PFA si SRL, insa cu observarea conditiilor impuse de lege sau alte rgelementari privind activitatea efectiv desfasurata.
 
Astfel eventualele autorizatii, avize sau certificari detinute la nivelul societatii si a personalului acesteia nu se extind si in ceea ce priveste persoana fizica autorizata decat in masura in care acesta detine, in mod corespunzator astfel de documente.
 
In functie de obiectivele urmarite de catre parti prima modalitate este un contract de inchiriere pentru un anumit echipament sau pentru o suprafata convenita de parti in care PFA sa isi desfasoare activitatea achitand periodic o suma fixa cu titlu de chirie. Temeiul este reprezentat de art. 1777 si urmatoarele din Codul civil (contractul de locatiune).
 
O a doua modalitate de colaborare este reprezentata de incheierea unui contract de servicii in baza caruia PFA furnizeaza societatii servicii in beneficiul acesteia din urma. In schimbul acestora si raportat la volumul de lucru PFA va incasa o suma corespunzatoare, temeiul fiind reprezentat de art. 1766 si urmatoarele din Codul civil.
 
Cea de a treia modalitate este reprezentata de incheierea unui contract de asociere in participatie, reglementat de art. 1949 si urmatoarele din Codul civil in cadrul caruia ambele parti convin sa desfasoarea activitatea comuna cu distribuirea in procentele cuvenite a beneficiilor si pierderilor.
 
Forma contractului este determinata de cel putin una dintre variantele de mai sus in cadrul carora sa fie identificate partile, reprezentantii legali, natura sau scopul contractului, obligatiile partilor, inclusiv pretul sau modalitatea de suportare a rezultatelor si, spre exemplu de suportare a costurilor de intretinere ale spatiului, eventuale chirii si utilitati.
 
Contractul chiar daca nu poate fi standardizat nefiind certa modalitatea in care SRL si PFA vor colabora va mai contine clauze cu privire la consecintele neindeplinirii obligatiilor la termen (penalitati, termene de reziliere) dar si eventuale garantii pentru a proteja partile de consecintele actiunilor sau inactiunilor acestora.
 
De asemenea, contractul ar trebui sa contina proceduri si termene de reziliere ori de renegociere dar si instanta (sau eventual procedura arbitrala) pe care partile o contin in cazul in care nu pot depasi diferentele pe care amiabila.

 
 
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu - Jurist si expert in proceduri fiscale. 

Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.21 din 28 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016