Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Ghid practic pentru intreprinderile individuale: reglementari contabile, numar de angajati si impozit datorat

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Redactia PortalPFA la 31 Iul. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ghid practic pentru intreprinderile individuale: reglementari contabile, numar de angajati si impozit datorat
Orice intreprindere individuala (II) are dileme la inceput de drum, mai ales daca nu are cunostinte in domeniul contabil si nu este la curent cu modificarile legislative.

Venim in sprijinul intreprinderilor individuale si oferim un ghid practic care cuprinde reglementari contabile importante pentru activitatea lor, prevederi legate de numarul de angajati permis, dar si informatii despre impozitul datorat. Specialistul nostru asigura baza legala si intepreteaza prevederile actelor normative de care trebuie sa tina cont o II in activitatea ei.

 

Ghid practic pentru intreprinderile individuale

 

1. Cum se tine contabilitatea: in partida simpla sau dubla?

Potrivit prevederilor art. 2 din OMFP 170/2015, Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla se aplica de catre urmatoarele categorii de persoane:


a)persoanele fizice si asocierile fara personalitate juridica ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, fiind obtinut din urmatoarele surse:

- activitati independente;
- cedarea folosintei bunurilor;
- activitati agricole, silvicultura si piscicultura;

b)persoanele sau entitatile care, prin actul normativ de infiintare, prin legi speciale sau prin alte acte normative, au obligatia tinerii contabilitatii in partida simpla, cu exceptia persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Persoanele prevazute la art. 2 lit. a) au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, cu exceptia celor pentru care in actul normativ de infiintare, in legi speciale sau in alte acte normative exista prevederi exprese privind tinerea contabilitatii in partida simpla.

Asadar, avand in vedere ca venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, din desfasurarea de activitati independente, evidenta contabila se tine in partida simpla sau se poate opta pentru evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla.
 

2. Poate angaja terte persoane sau titularul intreprinderii?


Potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din OUG 44/2008, Intreprinderea individuala poate angaja cel mult 8 salariati, terte persoane, cu contract individual de munca incheiat si inregistrat in conditiile legii si poate stabili relatii contractuale, in conditiile legii, cu orice persoane fizice si juridice, cu alte intreprinderi individuale, cu PFA sau intreprinderi familiale, pentru efectuarea unei activitati economice, fara ca aceasta sa ii schimbe statutul juridic dobandit potrivit prezentei sectiuni.

 

3. Banii care raman dupa incasarea de la client si plata furnizorilor ii poate folosi fara sa dea explicatii?


Potrivit prevederilor din OMFP 170/2015, Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare.


Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) se totalizeaza lunar.

Registrul-jurnal de incasari si plati este documentul contabil care serveste la inregistrarea incasarilor si platilor aferente activitatii persoanelor care conduc evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla.

Registrul-jurnal de incasari si plati se intocmeste intr-un exemplar, inregistrarea operatiunilor pe baza documentelor justificative facandu-se distinct, pe fiecare operatiune de incasare/plata.

In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.

Avand in vedere ca Registrul-jurnal de incasari si plati nu reprezinta sold, se totalizeaza lunar, sumele respective ramase dupa plata furnizorilor sunt la dispozitia titularului II.

Insa , incasarile si platile trebuie efectuate in baza documentelor  mentionate de legislatia in vigoare si cu respectarea legislatiei privind   intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar ( Legea 70/2015) .  
 

4. Ce impozit plateste o II?


Venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri, potrivit prevederilor art. 68 alin. (1) din Codul fiscal.


Potrivit prevederilor art. 123 alin (1) lit. a) din Codul fiscal, impozitul anual datorat se stabileste de contribuabili in declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru veniturile realizate in anul fiscal anterior, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitul net anual impozabil determinat potrivit art. 118;



Raspunsuri oferite pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.
 

Autor: Redactia PortalPFA
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 3.59 din 11 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016