Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

Intreruperea temporara a activitatii PFA. Care este procedura?

de Viorica Ghinea la 15 Aug. 2018
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Intreruperea temporara a activitatii PFA. Care este procedura?
Vom analiza astazi procedura de intrerupere temporara a activitatii unei PFA. Luam drept exemplu cazul unei persoane fizice autorizate care si-a suspendat activitatea in decembrie 2015 pentru o perioada de 3 ani. Ce trebuie sa faca in 2018 cand se implinesc cei 3 ani de la suspendare, vom afla in continuare de la expert, dar si ce pasi trebuie urmati daca se va hotari in cele din urma inchiderea PFA-ului.

Intreruperea temporara a activitatii PFA: raspunsul specialistului

 

Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia aveti declarat sediul si sa depuneti documentele necesare reluarii activitatii si, ulterior, pe cele necesare intreruperii temporare. Nu poate opera o prelungire a suspendarii, aceasta fiind limitata la 3 ani, dar poate fi solicitata de mai multe ori, intrucat legislatia nu prevede nicio dispozitie contrara. Acest procedeu de reluare a activitatii si intrerupere temporara a acesteia poate dura cateva zile.

Daca veti dori inchiderea PFA-ului, conform informatiilor publicate pe site-ul onrc.ro, documentele de care aveti nevoie sunt:

1 Cererea de inregistrare bifata in dreptul pct. II - radiere si la pct. 7.6 pentru motivul radierii;

2. Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul;

3. Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare in original;

Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, acesta poate dispune prin rezolutie motivata administrarea si a altor acte doveditoare. Formularele se distribuie la sediul ORC, documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata isi are stabilit sediul profesional.
 
Din punct de vedere fiscal, conform art. 120 alin. (1), (2) si alin. (5) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

”(1) Contribuabilii care desfasoara activitate, in cursul anului fiscal, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru venitul estimat a se realiza in fiecare an fiscal, indiferent daca in anul fiscal anterior au inregistrat pierderi, pana la data de 15 martie inclusiv a fiecarui an. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.
  
(2) Contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna declaratia prevazuta la alin. (1) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.
…………………………..
(5) Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
Astfel, orice varianta ati alege, reluarea activitatii si apoi intreruperea temporara a acesteia sau inchiderea PFA, trebuie sa depuneti Declaratia unica in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.”




Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Cristina Cret – expert contabil.

Autor: Viorica Ghinea
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.38 din 8 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016