Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Cum se procedeaza cand o PFA depaseste plafonul de inregistrare la TVA. Studiu de caz


de Redactia PortalPFA la 25 Sep. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se procedeaza cand o PFA depaseste plafonul de inregistrare la TVA. Studiu de caz
Specialistul ne va prezenta in continuare cum se procedeaza in cazul in care o PFA depaseste plafonul de inregistrare la TVA pe facturi emise sau pe incasarile din registrul de incasari si plati.


Afla ce documente trebuie depuse pentru inregistrarea in scopuri de TVA!


 

PFA depaseste plafonul de inregistrare la TVA: raspunsul specialistului

 

Persoanele impozabile care in cursul anului ating plafonul de 300.000 lei sunt obligate sa se inregistreze la ANAF ca platitor de TVA in termen de 10 zile de la data atingerii ori depasirii plafonului. Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei în care plafonul a fost atins ori depasit (cf art 310 din Codul Fiscal).
 
In cazul persoanelor fizice care desfoasara activitati economice, ca PFA, PFI, II, IF, Profesii Liberale,cifra de afaceri este egala cu valoarea totala a facturilor emise/bonurilor fiscale emise de casa de marcat in cursul anului fiscal (nu se tine cont de data incasarii facturii asa cum se face la calculul venitului net).
 
Pentru un PFA care a depasit plafonul de TVA, documentele care trebuie depuse pentru inregistrarea in scopuri de TVA cuprind:

(i) Declaratia 070 Declaratie de inregistrare fiscala / declaratie de mentiuni/declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
(ii) Jurnalul de cumparari;

(iii) Jurnalul de vanzari;
(iv)   Registrul de incasari si plati.

In functie de persoana care efectueaza controlul documentelor, este posibil sa fie solicitate si alte documente.





Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.

 


Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.96 din 37 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016