Cum obtii autorizatie pentru PFA in 3 pasi simpli
de Ana Tudor la 30 Iun. 2015 Exclusiv
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie! Munca independenta se realizeaza in baza unui raport juridic existent intre persoana fizica autorizata si beneficiar
Persoana fizica autorizata este acea persoana care a fost autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege folosind in principal forta sa de munca.
Pentru a deveni PFA, sunt obligatorii urmatorii pasi:
Rezervarea denumirii
Pentru verificarea disponibilitatii si rezervarea denumirii firmei, persoana fizica se va deplasa la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carei raza teritoriala isi stabileste sediul unde va completa si depune cererea de verificare disponibilitate si/sau rezervare firma.
Cererea va fi completata cu numele si prenumele din cartea de identitate.
Pentru eliberarea dovezii se platesc urmatoarele taxe:
- 45 lei – taxa de registru;
- 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2006.
Autentificarea specimenului de semnatura
Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate se depune la oficiul registrului comertului odata cu cererea de inregistrare si poate fi dat in fata notarului public, in forma legalizata.
Daca nu este dat in fata notarului public, specimenul de semnatura poate fi dat in fata directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia, care va certifica semnatura.
Stabilirea sediului
Este necesar ca PFA, sa detina un drept de folosinta asupra imobilului la adresa caruia acesta este declarat.
De regula, in practica se incheie un contract de comodat, conform Ordonantei de urgenta nr. 44/2008 pentru stabilirea sediului profesional.
Daca sediul este situat intr-un imobil colectiv (bloc de locuinte) este necesar avizul asociatiei de proprietari/locatari si al vecinilor afectati de schimbarea destinatiei.
Detalii aici >>
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Cele mai citite stiri
PFA in IT: Atentie la alegerea codului CAEN si depasirea plafonului de TVA!
Citeste mai mult
PFA care lucreaza cu zilieri: Cum completezi corect Declaratia D700
Citeste mai mult
Masuri fiscale 2025: Ce aduce noul Program de Guvernare
Citeste mai mult
Drepturi de autor: Ce obligatii exista la depasirea plafonului de 300.000 lei
Citeste mai mult
Arhivare documente: Cum si cat se pastreaza actele financiar-contabile?
Citeste mai mult