Sunt de acord cu politica de cookie

Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat

Ajutor la plata facturilor de energie si gaze pentru PFA-uri, II-uri si IF-uri

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Viorica Ghinea la 29 Oct. 2021
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ajutor la plata facturilor de energie si gaze pentru PFA-uri, II-uri si IF-uri
PFA-urile, II-urile si IF-urile vor primi ajutor din partea statului la plata facturilor de energie electrica si gaze, potrivit Legii nr. 259/2021. Actul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1036 din 29 octombrie 2021.


Pentru perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale ar putea primi sprijin la plata facturilor la energie electrica si gaze. 
 
Legea nr. 259/2021 modifica OUG 118/2021 care prevede sprijin financiar la plata facturilor pentru consumatorii casnici. Printre categoriile care vor beneficia de aceasta masura se afla si microintreprinderile si cabinetele medicale individuale. 
 
Iata lista completa de beneficiari: 
 
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 
„Art. 1. – (1) Pentru perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022 se stabileste o schema de sprijin pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrica si gaze naturale pentru urmatoarele categorii de clienti finali:
 
a) clienti astfel cum sunt definiti la art. 3 pct. 15 si art. 100 pct. 23 din Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, cu
modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare clienti casnici;
b) intreprinderi mici si mijlocii, astfel cum sunt definite in Legea nr.346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare IMM-uri, cabinete medicale individuale si alte profesii liberale, indiferent de forma de organizare;
c) microintreprinderi, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, organizate potrivit legii;
d) spitale publice si private definite conform Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, unitati de invatamant publice si private definite conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si crese;
e) organizatii neguvernamentale reglementate potrivit legii, precum si unitatile de cult astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor, republicata;
f) furnizori publici si privati de servicii sociale prevazute in Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului
nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Schema de sprijin prevazuta la alin. (1) cuprinde urmatoarele masuri:
 
a) pentru clientii casnici – acordarea unei compensatii unitare in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice si in valoare de cel mult 33% din valoarea componentei pretului gazelor naturale din contractul de furnizare al clientului beneficiar, in cazul gazelor naturale, in conditiile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta;
 
*Ordonanta de Urgenta nr. 118/2021 prevede, in prezent, acordarea unei compensatii unitare in sum? fixa de 0,21 lei/kWh pentru electricitate si 25% din valoarea facturii lunare pentru gaze.
 
b) pentru toti operatorii economici, clienti finali, din categoriile prevazute la alin.(1) lit. b) si c), pentru fiecare loc de consum:
 
(i) exceptarea, in cazul energiei electrice, de la plata contravalorii tarifelor reglementate, respectiv tariful de introducere/extragere din retea, tariful de distributie, tariful de servicii de sistem, tariful de transport, precum si de la plata certificatelor verzi, contributiei pentru cogenerare de inalta eficienta si accizei;
(ii) exceptarea, in cazul gazelor naturale, de la plata contravalorii costului de transport, tarifului de distributie si accizei.
 
(3) Valoarea compensatiei prevazuta la alin. (2) lit. a) poate fi actualizata prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Energiei si Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu minimum 5 zile lucratoare inainte de perioada de aplicare.
 
(4) Valoarea in lei a compensatiei pentru un loc de consum se determina ca produs intre valoarea unitara a compensatiei prevazuta la alin. (2) lit. a) si consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensatiei, daca acesta este mai mic sau egal cu consumul de referinta, si se aplica in fiecare factura emisa clientilor casnici de catre furnizorii de energie electrica si gaze naturale pentru consumul din perioada 1 noiembrie 2021 ? 31 martie 2022.
 
(5) Consumul de referinta pentru un loc de consum se determina ca produs intre consumul zilnic de referinta si numarul de zile din perioada de facturare. Consumul zilnic de referinta pentru fiecare luna din perioada noiembrie 2021 – martie 2022 este prevazut in anexa, care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
 
(6) Clientii casnici, beneficiari ai ajutoarelor financiare pentru consumatorul vulnerabil de energie, acordate in baza Legii nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie, in situatia in care compensarea prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta este mai mare decat valoarea ajutorului acordat consumatorilor vulnerabili in baza prevederilor art. 7 si art. 25 din Legea nr. 226/2021, beneficiaza de compensatia prevazuta la alin. (2) lit. a) calculata ca diferenta dintre compensarea prevazuta in anexa si nivelul ajutorului acordat pentru acelasi client casnic in calitate de consumator vulnerabil. Compensarea consumatorului vulnerabil se realizeaza cu respectarea limitelor maxime de consum prevazute la art. 3 si in anexa.
 
(7) Compensatia acordata clientilor casnici, prevazuta la alin. (2) lit. a), precum si elementele exceptate de la plata prevazute la alin. (2) lit. b), vor fi evidentiate distinct cu semnul «minus» in facturile/anexele la facturile emise de furnizorul de energie electrica/gaze naturale.
 
(8) Schema de sprijin prevazuta la alin. (1) se aplica si in cazul condominiilor cu incalzire centralizata avand drept combustibil gazele naturale si care au un singur punct de consum care deserveste spatiile locative din condominiu.
 
(9) In cazul prevazut la alin. (8), schema de sprijin se aplica in facturile emise asociatiei de proprietari/locatari pentru consumul de gaze naturale al condominiului.
 
(10) Pentru calculul compensatiei prevazuta la alin. (2) lit. a), in cazul condominiilor, consumul zilnic de referinta se determina ca produs intre consumul zilnic de referinta prevazut in anexa si numarul de spatii locative care fac parte din condominiu.
 
(11) Pretul de referinta al energiei electrice este de 0,68 lei/kWh si include tarifele reglementate pentru servicii de retea, contributia pentru cogenerare de inalta eficienta, contravaloarea certificatelor verzi, acciza si TVA, aplicabile la data de 30 octombrie 2021.
 
(12) Pretul de referinta al gazelor naturale este de 125 lei/MWh si nu include TVA, taxe si tarife reglementate, tarife de inmagazinare, precum si acciza, aplicabile la data de 30 octombrie 2021.
 
(13) Prin aplicarea compensatiilor prevazute la alin. (2) lit. a) pretul final achitat de clientul casnic pentru furnizarea de energie electrica/gaze naturale nu poate scadea sub pretul de referinta stabilit la alin. (11) si (12).
 
(14) Pentru a beneficia de compensare, reprezentantul administratiei condominiului sau proprietarii din condominiu va/vor depune lunar la furnizorul de gaze naturale modalitatea de repartizare a consumului total si consumul corespunzator fiecarui client casnic din cadrul condominiului.”
 
2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 2. – (1) Sumele rezultate din aplicarea schemei de sprijin pentru clientii casnici si documentele justificative se comunica de catre furnizori Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala in termen de
15 zile de la incheierea lunii calendaristice, in vederea decontarii lunare a acestora.
 
(2) Decontarea catre furnizorii de energie electrica si gaze naturale se realizeaza in termen de maximum 30 de zile de la data comunicarii de catre furnizori a informatiilor prevazute la alin. (1), prin plati directe catre furnizori.
 
(3) Procedura de decontare a sumelor aferente schemei de sprijin, documentele justificative in baza carora se realizeaza decontarea, precum si alte masuri necesare aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii si protectiei sociale, al ministrului energiei si al ministrului finantelor, in termen de 15 zile de la data
intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante de urgenta si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
(4) Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala verifica corectitudinea intocmirii situatiilor centralizate de plata de catre furnizori si, dupa caz, ia masuri in vederea recuperarii de la furnizor a sumelor primite necuvenit.
 
(5) Pana la data de 31 decembrie 2022, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei verifica corectitudinea intocmirii situatiilor de plata de catre furnizori intr-un esantion de minimum 2% si transmite Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala rezultatele verificarilor in vederea dispunerii, dupa caz, a recuperarii de la furnizor a sumelor primite necuvenit.
 
(6) Sumele necesare asigurarii schemei de sprijin prevazute la art. 1 alin. (2) se suporta de la bugetul de stat, de la o pozitie distincta de cheltuieli bugetare, dupa cum urmeaza:
 
a) prin bugetul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, pentru schema de sprijin prevazuta la art. 1 alin. (2) lit. a);
b) prin bugetul Ministerului Energiei, pentru aplicarea schemei de sprijin prevazuta la art. 1 alin. (2) lit. b).
(7) Sumele rezultate din aplicarea schemei de sprijin pentru IMM-uri, microintreprinderi, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale si documentele justificative se comunica de catre furnizorii de energie electrica si gaze naturale Ministerului Energiei in termen de 15 zile de la incheierea lunii calendaristice, in vederea decontarii lunare a acestora.
 
(8) Decontarea catre furnizorii de energie electrica si gaze naturale se realizeaza in termen de maximum 30 de zile de la data comunicarii de catre furnizori a informatiilor prevazute la alin. (7), prin plati directe catre furnizori.”
 
 
Consulta textul integral pe contabilul.manager.ro

Viorica Ghinea Autor: Viorica Ghinea

Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat


 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016