Incasare avans in numerar de la persoane fizice: cum se emite factura la finalizarea serviciilor
de Redactia PortalPFA la 03 Iun. 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Emiterea facturii este momentul in care efectele economice ale tranzactiei sunt recunoscute, conform principiului contabilitatii de angajamente (Ordinul MF nr. 1802/2014, punctul 53). Daca factura de avans se incaseaza in numerar, pentru suma incasata, se va emite un bon fiscal care reflecta incasarea (concomitent cu inregistarea incasarii in registrul de casa).
Intrebare: "O SRL presteaza servicii catre clienti persoane fizice, pentru care se incaseaza un avans si se emite un bon fiscal pentru acesta si apoi, la finalizarea serviciilor prestate se incaseaza diferenta. Cum se va emite in acest caz bonul fiscal la finalizarea serviciilor? Pe toata valoarea serviciului si, daca da, cum se scade din casa de marcat valoarea incasata anterior ca avans?"
Emiterea facturii la finalizarea serviciilor:
Dupa prestarea serviciilor, se va emite factura finala pentru totalul serviciilor minus avansul incasat. Factura finala va arata suma totala a serviciului, avansul primit, si diferenta care trebuie platita de client. La momentul incasarii finale, in cazul in care clientul plateste restul sumei datorate in numerar, se va emite un nou bon fiscal pentru aceasta suma, care va reflecta incasarea finala corespunzatoare soldului datorat de client dupa deducerea avansului.
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Impozitul minim pe cifra de afaceri Fiscalitate aplicata
Contabilitatea in partida simpla
Pentru orice ajustari, cum ar fi stornarile de avans sau alte regularizari, se vor folosi facturi, nu inregistrari prin casa de marcat, deoarece casa de marcat nu permite evidentierea sumelor negative si este utilizata strict pentru inregistrarea incasarilor.
Temei legal
Codul fiscalArt. 319. Facturarea
(6) Persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, in urmatoarele situatii:
a) pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vanzare la distanta pe care a efectuat-o, impozabila in Romania in conditiile prevazute la art. 275 alin. (2), cu exceptia cazului in care persoana impozabila utilizeaza regimul special prevazut la art. 315;
c) pentru livrarile intracomunitare de bunuri efectuate in conditiile prevazute la art. 294 alin. (2) lit. a) -c);
d) pentru orice avans incasat in legatura cu una dintre operatiunile mentionate la lit. a) si b).
Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate din 29.12.2014 (Parte integranta din Ordinul MF nr. 1802/2014)
53. -
(1) Principiul contabilitatii de angajamente. Efectele tranzactiilor si ale altor evenimente sunt recunoscute atunci cand tranzactiile si evenimentele se produc (si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este incasat sau platit) si sunt inregistrate in contabilitate si raportate in situatiile financiare ale perioadelor aferente.
Raspuns oferit in luna mai 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pexels.com
Autor: Redactia PortalPFA
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
Fisa sintetica pe platitor: ce este, care sunt avantajele ei si cum o obtinem de la ANAF
Citeste mai mult
Cazuri reale din inspectiile ANAF: Venituri salariale mascate si deduceri de TVA nejustificate
Citeste mai mult
Cum sa deduci corect cheltuielile PFA: Conditii si documente necesare
Citeste mai mult
Cum sa lucrezi eficient in SAGA: Operare, exemple practice si recomandari pentru PFA
Citeste mai mult
ANAF a actualizat formularele privind inregistrarea in scopuri de TVA
Citeste mai mult













