Verificarea situatiei fiscale personale. Fiscul are noi reguli!
de Viorica Ghinea la 13 Sep. 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Verificarea situatiei fiscale personale: TOT ce trebuie sa stiti
In randurile de mai jos, facem cateva precizari suplimentare legate de OPANAF 2117/2018 – Formulare verificare situatie fiscala personala.

Cartea Verde a Impozitului pe Profit 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Cresterea prepelitelor japoneze
- Potrivit art. 138 din Codul de procedura fiscala, ANAF poate efectua o verificare fiscala a ansamblului situatiei fiscale personale a unei persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.
- Selectia persoanelor fizice care vor face obiectul verificarii fiscale se face in urma unei analize de risc semnificativ de neconformare.
- Se considera ca exista un risc semnificativ atunci cand intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica este o diferenta mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai putin de 50.000 lei.
- Prin ordin au fost stabilite formularele utilizate in cadrul procedurii de verificare fiscala:
a) Aviz de verificare;
b) Ordin de serviciu;
c) Minuta intalnirii;
d) Nota explicativa;
e) Proces-verbal;
f) Invitatie;
g) Decizie de suspendare a verificarii situatiei fiscale personale;
h) Raport de verificare fiscala;
i) Decizie de incetare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale;
j) Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar in cadrul verificarii situatiei fiscale personale;
k) Decizie de reverificare;
l) Dispozitie privind masurile stabilite in cadrul procedurii de verificare a situatiei fiscale personale;
m) Proces-verbal de ridicare/restituire inscrisuri.
Viorica Ghinea
Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Autor: Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
PFA activitati independente: Cum te poti asigura in sistemul public de sanatate incepand cu august 2025
Citeste mai mult
Deducere TVA bon fiscal 2025: Conditii pentru a fi considerat factura simplificata (TVA deductibil)
Citeste mai mult
Ce obligatii fiscale ai daca incasezi chirii de peste 300.000 lei pe an
Citeste mai mult
Subventie si fonduri nerambursabile primite de PFA: Cum se inregistreaza in SAGA PS
Citeste mai mult
Declaratia 112 actualizata: Ce modificari impune Legea 141/2025 si cum se reflecta in D112?
Citeste mai mult
