Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Sesiune online ANAF: serviciile oferite contribuabililor


de Victor Achim la 14 Iul. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF:  serviciile oferite contribuabililor
Serviciile oferite contribuabililor de catre A.N.A.F. reprezinta instrumentul prin care administratia fiscala vine in sprijinul contribuabililor pentru a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale ce le revin si constituie premisa esentiala pentru cresterea civismului fiscal.


Din acest motiv, ANAF a realizat o sesiune online de consultanta, in care contribuabilii au adresat mai multe intrebari pe aceasta tema. Iata cele mai interesante intrebari si raspunsuri din sesiunea online ANAF:

Cand se va putea depune declaratia D390 prin SPV, similar cu cele pentru care este posibil in acest moment?

Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Romania:
Spatiul Privat Vitual este un serviciu care se dezvolta in mod continuu, urmand sa se introduca si alte tipuri de documente si declaratii fiscale.
Totusi, formularul 390 poate fi depus electronic, prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, daca detineti un certificat electronic calificat.

In SPV de ce nota obligatiilor de plata cu obligatiile de plata nu sunt sincronizate? Am efectuat plati, nu mai apar la nota, dar la obligatii de plata inca apar sume restante (inca din 2015), iar platile apar la "sume neutilizate in stingere".

Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Romania:
In serviciul „Spatiu Privat Virtual”, actualizarea datelor din „Nota obligatiilor de plata” se face saptamanal, in fiecare noapte de vineri spre sambata, cu calcularea obligatiilor de plata accesorii la ziua de vineri din saptamana urmatoare, in timp ce informatiile din situatia „Obligatii de plata” se actualizeaza lunar, in data de 10 a fiecarei luni, cu fondul de date aferent ultimei zile a lunii anterioare, dar in cazul in care prelucrarile statistice din unitatile fiscale se finalizeaza inainte de data de 10, procedura de actualizare a fondului de date poate fi devansata.

Daca sumele achitate de dumneavoastra apar la rubrica „Sume neutilizate in stingere”, este posibil ca acestea sa fi fost inregistrate in contul altei obligatii fiscale si, de aceea, va rugam sa luati legatura cu Administratia Finantelor Publice pe raza careia aveti domiciliul, pentru clarificarea situatiei fiscale. Puteti transmite solicitarea de clarificari si prin intermediul formularului de asistenta, anexand situatia preluata de dumneavoastra din SPV: https://www.anaf.ro/.../persoane.../asistenta_prin_email/.

Tinand seama de infiintarea Spatiului Privat Virtual, as avea rugamintea sa imi raspundeti daca urmatoarele tipuri de rapoarte sunt/ sau vor fi luate in considerare de catre dumneavoastra pentru implementare (si daca da, in cat timp se estimeaza implementarea acestora):
• Fisa pe platitor/ fisa sintetica persoane fizice si juridice;
• Sumar al declaratiilor/ formularelor 112 si 224 procesate de organul fiscal;
• Incarcarea declaratiei anuale 201 in sistem;
• Eliberarea certificatelor de rezidenta fiscala;
• Raport de verificare a existentei unui CNP in baza de date a Administratiei(si posibilitatea activarii acestuia pentru plati de impozit pe venit si contributii direct din sistem).

Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Romania: Serviciul „Spatiu Privat Virtual” este un serviciu destinat persoanelor fizice si face posibila transmiterea catre unitatea fiscala a unor declaratii, cereri si solicitari, permite obtinerea de informatii cu privire la situatia fiscala si da posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale emise de unitatea fiscala. Intr-adevar, la aceasta data, numarul de documete gestionate prin intermediul SPV este limitat,insa, extinderea acestui serviciu este un proces in desfasurare.

 


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.88 din 8 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016