Contabilitate intreprindere individuala: 3 intrebari la care trebuie sa stii raspunsurile
de Redactia PortalPFA la 28 Iul. 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

1. Are acelasi regim ca si PFI sau PFA?
2. Trebuie conectata casa de marcat la serverul ANAF?
3. Este obligata sa detina POS?
Intreprinderile individuale se infiinteaza, isi desfasoara activitatea si se radiaza in baza OG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale.
Principalele diferente intre cele 2 forme de desfasurare a axtivitatilor economice de catre o persoana fizica, respectiv ca intreprindere individuala (II) sau ca persoana fizica autorizata (PFA) se rezuma la numarul de angajati si la numarul de CAEN-uri ce se pot autoriza in acelasi timp.
1. Asadar, d.p.d.v. fiscal-contabil II urmeaza regimul PFA-urilor/PFI-urilor.
2. Da, daca II-ul desfasoara activitati pentru care exista obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF-urilor) in acord cu OG 28/1999, atunci aceasta trebuie sa achizitioneze, sa inregistreze la ANAF si sa utilizeze casa de marcat in vederea eliberarii de bonuri fiscale clientilor sai.
3. Conform art. 1 alin. (3) si (3 1) din OG 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata:
"(3) Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, asa cum acestea sunt definite de Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza in cursul unui an incasari in numerar cu o valoare mai mare de 50.000 lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, inclusiv aplicatii ce faciliteaza acceptarea platilor electronice. Prin activitatea de prestari de servicii, in sensul prezentului alineat, se intelege operatiunea definita la art. 271 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(31) Obligatia de acceptare de catre persoanele juridice prevazute la alin. (3) a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, se naste incepand cu trimestrul urmator celui in care incasarile in numerar din cursul anului respectiv au depasit pragul de 50.000 lei."
OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata defineste la art. 4 comerciantul astfel:
"In intelesul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
(...)
b) comerciant - persoana fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activitati de comercializare a produselor si serviciilor de piata;".
In concluzie, daca incasarile in cursul anului depasesc suma de 50000 lei, atunci si II-ul va avea obligatia acceptarii platilor cu cardul, implicit montarea unui POS la fiecare punct de lucru in care desfasoara activitate economica.
Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com
Redactia PortalPFA
Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Autor: Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
PFA activitati independente: Cum te poti asigura in sistemul public de sanatate incepand cu august 2025
Citeste mai mult
Deducere TVA bon fiscal 2025: Conditii pentru a fi considerat factura simplificata (TVA deductibil)
Citeste mai mult
Ce obligatii fiscale ai daca incasezi chirii de peste 300.000 lei pe an
Citeste mai mult
Subventie si fonduri nerambursabile primite de PFA: Cum se inregistreaza in SAGA PS
Citeste mai mult
Declaratia 112 actualizata: Ce modificari impune Legea 141/2025 si cum se reflecta in D112?
Citeste mai mult
