Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

In atentia pfa-urilor care organizeaza nunti si botezuri! Ce acte trebuie sa depuna la ANAF pentru alt plafon


de Viorica Ghinea la 22 Mai. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia pfa-urilor care organizeaza nunti si botezuri! Ce acte trebuie sa depuna la ANAF pentru alt plafon
ANAF Galati prezinta actele necesare PFA-urilor, II-urilor, IF-urilor, dar si altor categorii pentru aprobarea unui alt plafon de incasari de la persoane fizice pentru organizatorii de nunti si botezuri.


Asadar, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale, liber profesionistii, persoanele fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocierile si alte entitati cu sau fara personalitate juridica, care dispun de sali sau alte spatii, autorizate potrivit legii, in care se pot organiza nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal, printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de incasari mai mare decat cel stabilit la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 70/2015, respectiv 10.000 lei de la o persoana.
 
In cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de incasari in numerar aferent serviciilor de organizare de nunti si botezuri. Cererea, insotita de documentele justificative, se poate depune prin intermediul Formularului de contact din cadrul Spatiului Privat Virtual (SPV). (Modelul cererii este prevazut in anexa nr. 1 la Procedura aprobata prin OMFP 1265/2016).
 
La cererea depusa, organizatorii de astfel de evenimente au obligatia sa anexeze, cumulativ, urmatoarele documente justificative din care sa rezulte ca incasarile in
numerar de la astfel de evenimente depasesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana:
 
a) documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
b) declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/ spatiilor/ folosit/ folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;
c) situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la Procedura aprobata prin OMFP 1265/2016. In cazul organizatorilor de
evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar
nu mai putin de 2 evenimente;
d) copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se intocmeste situatia prevazuta la lit. c). Organul fiscal solutioneaza cererea depusa prin emiterea deciziei de aprobare /deciziei de respingere.

 
Temei legal: Art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar; O.M.F.P. nr. 1265/2016 privind
aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 41 din Legea nr. 70/2015. 

Viorica Ghinea Autor: Viorica Ghinea

Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016