Sunt de acord cu politica de cookie

Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat

Suspendare activitate PFA. Ce trebuie sa stii despre cheltuielile de amortizare?

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Redactia PortalPFA la 09 Mar. 2022
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendare activitate PFA. Ce trebuie sa stii despre cheltuielile de amortizare?
Analizam cazul unei PFA care si-a suspendat activitatea la Registrul Comertului pe o perioada de doi ani.


Specialistul nostru ne va explica mai jos cum se procedeaza in acest caz cu cheltuielile de amortizare. 
 

Suspendare activitate PFA - cheltuieli amortizare: raspunsul specialistului

Inactivitatea temporara in cazul unui PFA se face potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la organizatiile profesionale care au eliberat documentele de functionare, in cazul contribuabililor/platitorilor, persoane fizice a caror activitate este organizata si reglementata prin legi speciale.
 
Intreruperea temporara a activitatii nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii mentiunii in registrul comertului si instiintarii organelor fiscale.
 
In ceea ce priveste cheltuielile de amortizare, potrivit prevederilor art.68 din Codul fiscal:
 
(4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, pentru a putea fi deduse, in functie de natura acestora, sunt:
 
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor independente, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa reprezinte cheltuieli cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit cap. III - Venituri din salarii si asimilate salariilor, cu exceptiile prevazute de prezentul capitol;
d) sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;
e) sa respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentand investitii in mijloace fixe pentru cabinetele medicale, in conformitate cu prevederile art. 28 alin. (20);
f) sa reprezinte cheltuieli cu prime de asigurare efectuate .
g) sa fie efectuate pentru salariati pe perioada delegarii/detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, reprezentand indemnizatiile platite acestora, precum si cheltuielile de transport si cazare;
h) sa fie efectuate pe perioada deplasarii contribuabilului care isi desfasoara activitatea individual si/sau intr-o forma de asociere, in tara si in strainatate, in scopul desfasurarii activitatii, reprezentand cheltuieli de cazare si transport, altele decat cele prevazute la alin. (7) lit. k);
i) sa reprezinte contributii de asigurari sociale platite la sistemele proprii de asigurari sociale si/sau contributii profesionale obligatorii platite, potrivit legii, organizatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii;
j) sa fie efectuate in scopul desfasurarii activitatii si reglementate prin acte normative in vigoare;
k) In cazul activelor neamortizabile prevazute la art. 28 alin. (4), cheltuielile sunt deductibile la momentul instrainarii si reprezinta pretul de cumparare sau valoarea stabilita prin expertiza tehnica la data dobandirii, dupa caz.
 
Asadar, dpdv al amortizarii trebuiesc respectate prevederile Titlului II din Codul fiscal.
 
Potrivit prevederilor art. 28 alin. (12) lit. k) din Codul fiscal, in cazul in care mijloacele fixe amortizabile sunt trecute in regim de conservare, in functie de politica contabila adoptata, valoarea fiscala ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare se recupereaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala;
 
In situatia in care mijloacele fixe nu sunt trecute in regim de conservare, sunt deductibile fiscal cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe neutilizate ca urmare a reducerii sau inchiderii activitatii.
 
In situatia in care sunt trecute in conservare amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare iesirii din conservare a mijloacelor fixe prin recalcularea cotei de amortizare fiscala aplicabila valorii fiscale ramasa neamortizata la momentul trecerii in conservare.
 
Trecerea in conservare pe perioada in care activitatea este suspendata va fi hotarata de catre PFA.
 
Parerea mea este ca mijloacele fixe sa fie trecute in conservare pe perioada suspendarii activitatii.
 
 
 
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar. 

Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.1 din 5 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Optimizare PFA - strategii perfect legale pentru plati MINIME catre stat


 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016