Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

Anularea obligatiilor accesorii. Ce conditii trebuie indeplinite?

Comunica experienta portalpfa.ro
RSS

de Redactia PortalPFA la 14 Nov. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Anularea obligatiilor accesorii. Ce conditii trebuie indeplinite?
Pentru a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii pot depune o notificare prin care instiiteaza organul fiscal cu privire la intentia acestora, iar dupa indeplinirea conditiilor, vor depune o cerere de anulare, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019.

Care sunt avantajele solicitarii anularii obligatiilor accesorii?

 

Principalul avantaj al unei astfel de facilitati fiscale il reprezinta anularea, in totalitate, a obligatiilor accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 decemebrie 2018.

De asemenea, in situatia in care notificati organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, avantajele unei astfel de masuri sunt urmatoarele:

a) se amana la plata dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, care pot face obiectul anularii, prin emiterea de catre organul fiscal a unei decizii;

b) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita pentru obligatiile accesorii amanate la plata;

c) nu se sting obligatiile accesorii amanate la plata, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, in cazul in care nu depuneti cerere de anulare a accesoriilor.

In situatia in care nu notificati organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, iar acestea au fost stinse, veti beneficia de restituirea sumelor care au fost achitate in contul acestora.

 

Citeste si: ANAF prezinta formularul D2 – cerere/notificare pentru amnistie fiscala 2019

 

Care sunt conditiile necesare pentru a beneficia de anularea obligatiilor accesorii?

Pentru a beneficia de anularea unor obligatii bugetare accesorii, aferente obligatiilor principale restante la data de 31.12.2018, trebuie sa fie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 15 decembrie 2019 inclusiv pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

c) sunt depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

d) este depusa cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a) - c), dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.


Pot beneficia de anulare si obligatiile accesorii aferente urmatoarelor obligatii bugetare principale:

a) cele stabilite prin declaratii rectificative, in conditiile art. 25 din O.G. nr. 6/2019;

b) cele cu termene de plata pana la data de 31 decembrie 2018 si stinse pana la aceasta data, in conditiile art. 26 din O.G. nr. 6/2019;

c) cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale, in conditiile art. 27 din O.G. nr. 6/2019; d) cele esalonate la plata potrivit Codului de procedura fiscala, in conditiile art. 31 din O.G. nr. 6/2019.


Cum se pot obtine informatii suplimentare?

Informatii suplimentare puteti obtine utilizand Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro si telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.




Sursa: ANAF
 

Autor: Redactia PortalPFA
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
Ghid pentru PFA - Cum se completeaza CORECT Registrul de Evidenta Fiscala

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016