Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Anularea obligatiilor accesorii. Ce conditii trebuie indeplinite?


de Redactia PortalPFA la 14 Nov. 2019
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anularea obligatiilor accesorii. Ce conditii trebuie indeplinite?
Pentru a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, contribuabilii pot depune o notificare prin care instiiteaza organul fiscal cu privire la intentia acestora, iar dupa indeplinirea conditiilor, vor depune o cerere de anulare, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019.


Care sunt avantajele solicitarii anularii obligatiilor accesorii?

 

Principalul avantaj al unei astfel de facilitati fiscale il reprezinta anularea, in totalitate, a obligatiilor accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 decemebrie 2018.

De asemenea, in situatia in care notificati organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, avantajele unei astfel de masuri sunt urmatoarele:

a) se amana la plata dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, care pot face obiectul anularii, prin emiterea de catre organul fiscal a unei decizii;

b) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita pentru obligatiile accesorii amanate la plata;

c) nu se sting obligatiile accesorii amanate la plata, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, in cazul in care nu depuneti cerere de anulare a accesoriilor.

In situatia in care nu notificati organul fiscal cu privire la intentia dumneavoastra de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii, iar acestea au fost stinse, veti beneficia de restituirea sumelor care au fost achitate in contul acestora.

 

Citeste si: ANAF prezinta formularul D2 – cerere/notificare pentru amnistie fiscala 2019

 

Care sunt conditiile necesare pentru a beneficia de anularea obligatiilor accesorii?

Pentru a beneficia de anularea unor obligatii bugetare accesorii, aferente obligatiilor principale restante la data de 31.12.2018, trebuie sa fie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 15 decembrie 2019 inclusiv pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

c) sunt depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

d) este depusa cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a) - c), dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, sub sanctiunea decaderii.


Pot beneficia de anulare si obligatiile accesorii aferente urmatoarelor obligatii bugetare principale:

a) cele stabilite prin declaratii rectificative, in conditiile art. 25 din O.G. nr. 6/2019;

b) cele cu termene de plata pana la data de 31 decembrie 2018 si stinse pana la aceasta data, in conditiile art. 26 din O.G. nr. 6/2019;

c) cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale, in conditiile art. 27 din O.G. nr. 6/2019; d) cele esalonate la plata potrivit Codului de procedura fiscala, in conditiile art. 31 din O.G. nr. 6/2019.


Cum se pot obtine informatii suplimentare?

Informatii suplimentare puteti obtine utilizand Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro si telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.




Sursa: ANAF
 


Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016