Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

Unde inregistram contractele incheiate cu strainii care presteaza servicii in Romania?

de Cecilia Pavelescu la 03 Nov. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Unde inregistram contractele incheiate cu strainii care presteaza servicii in Romania?
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 854/27.10.2016 a fost publicat OPANAF nr. 2.994/2016 privind procedura de inregistrare a contractelor/ documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente. Actul normativ mentionat se aplica de la data aparitiei sale in Monitorul Oficial al Romaniei, respectiv 27 octombrie 2016.

Cui se aplica reglementarile?    

Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania care genereaza venituri impozabile. Contractele/ Documentele incheiate de persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si de persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii, potrivit prezentelor dispozitii.    


Unde se inregistreaza contractele?

Inregistrarea contractelor/ documentelor mentionate mai sus, indiferent de durata acestora, se efectueaza la organele fiscale teritoriale in a caror raza persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat, beneficiare ale activitatilor de la alin. (1), isi au domiciliul fiscal, conform legii. Prin exceptie, persoanele juridice romane si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit reglementarilor legale in vigoare, au obligatia inregistrarii contractelor/ documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.  

Atunci cand nu este incheiat contract in forma scrisa, se inregistreaza documentele care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte documente corespunzatoare.   

Noutatile aduse de acest act normativ care inlocuieste Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.400/ 2012  

>> Declaratia de inregistrare a contractelor/ documentelor – Formularul 017, formular ce nu era individualizat inainte de aparitia OPANAF 2.994/ 2016;

>> Daca, de la depunerea formularului 017, au intervenit intre timp modificari in ceea ce priveste datele inscrise initial, contribuabilul are la dispozitie 15 zile de la data producerii acestor modificari pentru a le declara organului fiscal, fata de 30 de zile cate erau prevazute anterior; • in cazul in care intervin aceste modificari, contribuabilul va depune o noua declaratie – un nou Formular 017, bifand pe declaratie casuta "Declaratie de mentiuni”. inainte de aparitia acestui nou ordin, contribuabilul aducea la cunostinta organului fiscal competent modificarile intervenite printr-o declaratie de rectificare.   

 

Sursa: ANAF Galati

Autor: Cecilia Pavelescu
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

   
          Va oferim GRATUIT toate
   informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special
PFA in 2018 - modificarile din Noul Cod Fiscal

 
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016