Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

7 modificari aduse de OMFP 2634/2015 documentelor financiar-contabile


de Ana Tudor la 29 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 modificari aduse de OMFP 2634/2015 documentelor financiar-contabile
OMFP 2634/2015 este noul Ordin care reglementeaza documentele financiar-contabile. Acesta a fost publicat in Monitorul Oficial, partea I, nr. 910 din 9.12.2015 si a abrogat doua ordine extrem de importante:


- Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 si 870 bis din 23 decembrie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.056 din 30 decembrie 2006, cu modificarile ulterioare.

Va prezentam in continuare cele mai importante modificari aduse de OMFP 2634/2015:

- anularea obligatiei de a intocmi un anumit numar de exemplare dintr-un document.
- clarificarea elementelor principale pe care trebuie sa le includa documentele justificative
- anularea reglementarilor privind circuitul si locul de arhivare pentru fiecare document
- fiecare entitate poate sa isi stabileasca proceduri proprii privind aspectele de mai jos, in functie de necesitatile proprii ale entitatii

a)  Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani
b) Documentele prevazute in anexa nr. 4 la ordin se pastreaza pe o perioada de 5 ani
c) Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 5 ani se pastreaza pe perioada corespunzatoare duratei de viata utila a acestora.

- se renunta la obligatia de a aplica prevederile legii 135/2007 privind arhivarea documentelor in forma electronica
- se elimina din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile registrul jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b)


Autor: Ana Tudor

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.17 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri


Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
 
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016